БСП и ГЕРБ в спор за вдигането на данъците за автомобилите в София
„Ако искаме да стимулираме хората да карат по-екологични автомобили, говорим за такива след 2010 година, ние като институцията Столична община можем заедно с банковите институции да търсим стимули за кредитни линии, които да са при преференциални условия, да стимулират хората да си купуват нови автомобили. Преди десетина и повече години българинът взимаше кредит за какво ли не - за ютия взимаше кредит, за почивка също, тоест, българинът е склонен да потребява, стига да му дадем перспектива и да му дадем подходящи условия.“, коментира Паргов.
Според него 68% от автомобилите ще бъдат засегнати от тази данъчна мярка. Той каза още, че данъци не трябва да се вдигат без обществен дебат и то точно преди Нова година. Той настоя, че мнозинството на ГЕРБ в Столичния общински съвет е подлъгало гражданите.
Според Георги Георгиев основната тема е за здравето на хората и чистотата на въздуха в София и данъчната мярка, която се предлага, е една от многото мерки предприети в тази връзка за подобряване на качеството на въздуха в столицата.
„Увеличенията съвсем не са толкова драстични, дори бяхме критикувани, че за някои автомобили са символични - между 4 и 7 лв., до 30 или 40 лв.“, заяви Георгиев.
Той допълни, че целта не е да се увеличи данъкът, така че хората да не могат да притежават автомобили, а тези пари да се върнат при гражданите като по-качествен и повече градски транспорт.
Моля, подкрепете ни.