Държавата гази финансово болниците, от които пациентите се оплакват
Със законовите изменения Здравната каса се задължава да проучва удовлетвореността на пациентите от заплатените от нея здравни услуги. Това означава, че ще се санкционират болниците, за които са получени три или повече оплаквания от пациент за половин година. Идеята обаче събира и скептицизъм.
По какъв начин ще можем да се жалваме от болница, отделение или лекар все още не е ясно. Редът, начинът и критериите за това ще се опишат в специална наредба, която трябва да е готова през следващите шест месеца.
В една от болниците са въвели анкетни карти още от създаването й. Най-честите оплаквания в началото са били за големи опашки пред кабинетите и закъснения. Това е накарало ръководството й да увеличи броя на регистратурите, например.
Моля, подкрепете ни.