Диана Русинова: Лоша организация на АПИ доведе до блокирането на проходите
Там вината е изцяло на АПИ, защото когато очакваха някакви снеговалежи, тези хора, най-малкото, можеха да спрат тежкотоварния трафик, а не да чакат тежкотоварните да се „засучат“ горе на „Предела“ и след това да се сетят, че трябва да спират движението, което беше типично за тях.
Тя добави, че е практика в много европейски държави да се спира тежкотоварния трафик, докато се изчистят пътищата.
„Пътищата в редица държави започват да се чистят едва, когато снегът спре да вали. На Предела онзи ден нямаше много сняг, по-скоро имаше много лоша организация от страна на Агенция пътна инфраструктура“, добави Русинова.
По думите й, другият основен проблем идва от промяната в Наредбата за мантинелите.
„Като сложат мантинели навсякъде дори няма къде да отбиете, ако ви се наложи да чакате с часове, няма и до тоалетна къде да отидете. Представете си 4 часа как висите в едно задръстване и няма тоалетна. Това е нещо, което много често се случва по нашите пътища“, каза Диана Русинова.
Според нея не е подходящо през зимата автомобилът да се управлява с всесезонни гуми. Те са подходящи за мокра настилка и дъжд, но не и за сняг, уточни тя.
По отношение на пътната безопасност, Русинова заяви, че в България такива мерки не се прилагат. Всичко е „отбиване на номера“, каза тя.
Моля, подкрепете ни.