Реклама / Ads
0| 3710 |05.11.2019 НОВИНИ

Доц. Лозанов: В предизборна кампания изчезва свободата на медиите

.
Доц. Георги Лозанов
В предизборна кампания изчезва свободата на медиите, която и без това доколко ли имаме. Политиците си въобразяват, че когато по време на предизборна кампания поставят журналистите на трупчета и те сами започнат да се самопредставят, това ще даде голям резултат, но дава обратен резултат - негативен.
 

 Това каза пред БНР медийният експерт и бивш председател на СЕМ Георги Лозанов.

"Колкото повече се купуват гласове, толкова по-неефективни са медийните кампании", обясни експертът.

 

Той поясни, че понеже кампанията през медиите не дава резултат, затова се плаща директно на избирателя. 

 

 "Медийните кампании са много малко медийни, те са политически кампании. Чрез Изборния кодекс и съпътстващи договори медиите се превръщат в политически пиар на кандидатите, което е обратно на това, което се очаква от медиите - да извършат журналистическа работа, така че да дадат възможност на избирателя да направи своя избор", коментира Лозанов.

 

Според експерта, ако кампаниите се освободят и журналистите решават кого да поканят, особено в обществените медии, където не трябва да бъдат платени интервютата с кандидатите, явяващи се на избори, това ще промени инструментариума, с който медиите могат да си служат. 

 

"Сега се оказва, че журналистите от обществените медии нямат никакъв инструмент, с който да се справят с произвола на политиците и с начина, по който те решат да се самопредставят", уточни Лозанов и даде пример с поведението на Волен Сидеров в предаването "Референдум" по БНТ. 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 4260 |31.10.2019 Калоян Паргов се среща със спортни легенди в петък сутринта, вечерта участва в закриването на кампанията в ”Люлин” . 12| 5225 |30.10.2019 Антоанета и Татяна: Политиците ни предпочитат корпоративен вот пред истинска кампания . 5| 3881 |27.10.2019 Анализатори: Предизборната кампания не беше мръсна . 4| 4301 |10.10.2019 Доц. Лозанов: Саботаж в БНР е тежко обвинение

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads