Реклама / Ads
Frognews
0| 2842 |05.11.2019

Доц. Лозанов: В предизборна кампания изчезва свободата на медиите

.
Доц. Георги Лозанов
В предизборна кампания изчезва свободата на медиите, която и без това доколко ли имаме. Политиците си въобразяват, че когато по време на предизборна кампания поставят журналистите на трупчета и те сами започнат да се самопредставят, това ще даде голям резултат, но дава обратен резултат - негативен.

 Това каза пред БНР медийният експерт и бивш председател на СЕМ Георги Лозанов.

"Колкото повече се купуват гласове, толкова по-неефективни са медийните кампании", обясни експертът.

 

Той поясни, че понеже кампанията през медиите не дава резултат, затова се плаща директно на избирателя. 

 

 "Медийните кампании са много малко медийни, те са политически кампании. Чрез Изборния кодекс и съпътстващи договори медиите се превръщат в политически пиар на кандидатите, което е обратно на това, което се очаква от медиите - да извършат журналистическа работа, така че да дадат възможност на избирателя да направи своя избор", коментира Лозанов.

 

Според експерта, ако кампаниите се освободят и журналистите решават кого да поканят, особено в обществените медии, където не трябва да бъдат платени интервютата с кандидатите, явяващи се на избори, това ще промени инструментариума, с който медиите могат да си служат. 

 

"Сега се оказва, че журналистите от обществените медии нямат никакъв инструмент, с който да се справят с произвола на политиците и с начина, по който те решат да се самопредставят", уточни Лозанов и даде пример с поведението на Волен Сидеров в предаването "Референдум" по БНТ. 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay Donate now
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Калоян Паргов се среща със спортни легенди в петък сутринта, вечерта участва в закриването на кампанията в ”Люлин” 1| 3059 |31.10.2019 . Антоанета и Татяна: Политиците ни предпочитат корпоративен вот пред истинска кампания 12| 3648 |30.10.2019 . Анализатори: Предизборната кампания не беше мръсна 5| 2877 |27.10.2019 . Доц. Лозанов: Саботаж в БНР е тежко обвинение 4| 3334 |10.10.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ