Реклама / Ads
7| 2473 |28.09.2024 НОВИНИ

Дрифт пилотът Ива Русинова: Обучението на шофьори е все едно сте дали на млад човек картечница

.
Ива Русинова
Протест и контрапротест през седмицата заради новите изисквания към кандидат-шофьорите. В наредбите на транспортното министерство се записва, че са възможни максимум 4 явявания на листовки и кормуване в рамките на половин година, както и да има постоянно включен GPS тракер в учебните коли.
 

„За“ и „против" новите наредби - коментират дрифт пилотът Ива Русинова и председателят на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов.





По думите на Руснова шофьорските курсове са крайно недостатъчни и много млади водачи излизат на пътя неподготвени.

 

„Малкото часове, заложени в шофьорските курсове и непълнотата на обученията наложиха преди почти 10 години да започна Академия за безопасно шофиране. Излизат млади шофьори, които имат свидетелство за управление, но нямат необходимите технически познания и практика. Получава се все едно сте дали на млад човек къртечница, която той не знае как технически работи, нито как да разглоби и почисти, а знае само как да натисне спусъка“, каза дрифт пилотът.


„Те не знаят каква да е позицията им в автомобила, не знаят как да държат волана, не знаят разликите в управлението, нямат опит в различни настилки, не са чували за аквапланинг. Всички неща ги инсценирали на специални настилки и полигони“, допълни тя.

 

Председателят на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обаче не е изцяло съгласен с това. По думите му тези неща присъстват в учебната програма под формата на видеоматериали и филми, както и в теоретичния изпит.

 

„Обучението започва от малките деца в детските градини и училищата и продължава през целия живот. Нямаме кадърни министри. Дойде един и каза, че ще направи 10 такива полигона. През 2011 г. сме дали предложение за такива полигони с параметрите как могат да бъдат изградени. Това е тази допълнителна подготовка на екстремно подготвени от държавата полигони. Те са съществената част от допълнителното обучение, ние не обучаваме хората за състезания“, каза Иванов.

 
Според Ива Русинова обвиняването на институциите и държавата няма да промени ситуацията, тя трябва да започне през самосъзнанието на всеки от нас.

 

Йонко Иванов е против новите промените за кандидат-шофьорите. По думите му те няма да доведат до качествено обучение на водачите, а ще предизвикат объркване. 





„Те ще доведат до такова объркване, че идната година няма да се знае как ще ви обучаваме, как ще се провеждат изпитите и как тези, които създадоха аномалиите, ще защитят това“, каза той.

 

По думите му в учебната документация няма да се знае колко часа ще се дават присъствено, онлайн и дистанционно. Той е и против следенето на учебния процес с GPS.

 

„Аз съм задължен да следя и контролирам автомобила, човека, който го управлява, както и околната среда. Ако стане беля на пътека, никой няма да ми каже „ти си гледал телефона, защото еди какво си“. Второ, работният ми ден отива до 24 ч., защото има 4 системи на Автомобилна администрация и Министерството на транспорта, които не работят“, допълни председателят на преподавателите по автомото подготовка.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2352 |28.09.2024 МВнР призова: Българите незабавно да напуснат Ливан! . 0| 2336 |28.09.2024 Внимание! Двойно увеличение на телефонните измами . 2| 2378 |28.09.2024 75% вода в "сирене": Изключение ли е този случай? . 12| 2596 |28.09.2024 ISW: Ползите от западно разрешение Украйна да удря дълбоко в руска земя надхвърлят риска от руски ответни действия

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads