Две денонощни COVID зони в София, разреждане на градския транспорт
Според новия пандемичен план на правителството София е далеч от налагането на по-строги мерки. Заетите интензивни COVID легла в София са под 70%, като има възможност за разкриването на още такива
В понеделник предстои ситуацията да бъде обсъдена от общинския щаб. Разпоредила съм да се засили контролът на мерките. От началото на годината в градския транспорт са направени проверки на около 1500 превозни средства, издадени са около 60 акта за нарушения, каза още Фандъкова bTV.
Столичният кмет разказа, че се е срещнала с новия министър на здравеопазването проф. Асена Сербезова и са провели конструктивен разговор за COVID зоните в ДКЦ-тата. Коментирахме още тестовете и учениците. В понеделник се надявам да имаме възможност да обявим, че учениците в София няма да излизат в онлайн обучение, защото е краят на срока и е важно да бъдат в училище“, добави тя. И уточни, че около 2% от децата в детските градини са карантинирани, в училищата – около 7,5%, а при учителите – под 1%.
Кметът на София обясни, че заради високите сметки за ток има риск да бъдат разреждани линии на градския транспорт, но столичани няма да останат без превоз. По думите ѝ около 178 млн. лв. допълнително ще бъдат необходими на столичния градски транспорт, за да функционира нормално.
Много е тежка ситуацията с цените на електроенергията и природния газ. За улично осветление сметките са пораснали два пъти, а тази сметка се плаща изцяло от местните данъци на хората, уточни тя.
За ноември 2020 г. сметката за ток на метрото е била 1,1 млн. лв., този месец ноември – 3,5 млн. лв. Няма дружество – частно, държавно или общинско, което може да издържи на този натиск.
Разширението на метрото за мен е приоритет. Проектира се в момента, а през март очаквам да започне строителството на трите нови участъка, каза кметът.
Тя настоя за финансова помощ от държавата, за да не се налага да се разрежда градският транспорт, но предупреди, че това не е работещо решение, защото ако бъде разреден, хората се отказват от него и приходите пак намаляват. Навсякъде по света по време на пандемия правителствата подпомагат градския транспорт. Ние не поставяме ултиматуми, искаме диалог, каза Фандъкова.
Кметът по закон има възможност да забрани протести в пандемична обстановка, но смятам, че всеки трябва да има възможност да изрази своето мнение, коментира кметът протестът срещу мерките и опитът за нахлуване в парламента. Забрана за протест не означава, че хората няма да излязат, а че полицията трябва да ги разпръсне, уточни тя. Полицията не е искала да прекрати митинга, при мен нямаше такова официално искане, каза Фандъкова.
Моля, подкрепете ни.