Реклама / Ads
1| 2628 |17.09.2024 НОВИНИ

Експерт: Децата посягат към телефона в час, защото им е скучно. Трябва преустройво на образователната система

.
Децата търсят телефона, защото им става скучно в час и отговорността за това носят институциите, защото не успяват да догонят технологиите и да направят интересен часа, каза Антоанета Василева, координатор на Центъра за безопасен интернет, в интервю пред БНР.
 

Тя е и в работната група към СЕМ за екранното време при децата и има цялостен поглед върху проблема с използването на телефоните в училище и в час. Според нея е нужно да има служебни мобилни устройства за учениците, както в много други държави, за да работят с тях, а не да се забавляват.





"Това означава преустройване на образователната система, но по по-различен начин отколкото сега. Това трябва да направи нашето образование, за да върне вниманието на децата. Наративът е, едва ли не, че отговорността е в децата. Не, не е така, тя е в нас, учителите и институциите. Децата са огледало на това, което виждат", коментира Василева.

 

"Ние вярваме, че образованието трябва да търси и отговоря с нуждите на децата, защото те имат нужда да развиват уменията си", каза Антоанета Василева.

 

Тя е категорична, че за ползването на мобилни телефони в училище трябва да се прави разделение на възрастовите граници:

 

"От 1 до 4 клас сме на едно мнение, телефоните не са подходящи за децата и когато се употребяват да е с родителски контрол. Големият разговор е за прогимназията 5 до 7 клас, където децата имат собствени телефони. А за младежите, тийнейджърите след 8 клас, да бъдат ли с тях телефоните, според нас е неадекватен. Защото към този момент на израстване трябва да сме развили умения, включително за самоконтрол, и те да са наясно, че когато се поддават на изкушението да преписват, губят знания и е в техен ущърб. Но за да стигнем до това ниво на осъзнатост, родители и учители трябва да сме си свършили работата."

 

Антоанета Василева припомни, че родителите имат отговорност, защото децата следват техния пример. Необходима е комуникация вкъщи с децата, защото родителите без да се усещат "забити" в смартфона си, се лишават от възможността да общуват с децата си.

 

"Това повишава тревожността в тийнейджърите. Когато няма комуникация вкъщи, да усещаш че си важен и имаш тяхното внимание, тогава наистина тревожността се повишава и може да рефлектира върху вниманието в час", обясни Антоанета Василева.

 

Тя бе категорична, не е съгласна със санкици за децата, а да има правила е да се спазват.





"Ролята на родителя трябва да е в подкрепа на учителя и училището, да бъдат всички информирани, как заедно да направят така, че децата да спазват правилата", допълни Василева.

 

И посочи, че във Франция, че забраната за мобилни телефони в училище е в тестова фаза, в 200 училища в страната и е за ученици до 15 години. 

 

"Важно е за децата в училище и вкъщи да се говори, защо имаме нужда да следим какво е случва в социалните мрежи? Защо ние качваме информация в мрежите и какво ни носи това? Тези, които пишат повече постове и качват снимки са по-объркани при отговора на този въпрос", сподели наблюденията си Виктория Василева.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 2583 |17.09.2024 Яка сурвачка от банките за Коледа - таксите за услуги летят нагоре . 0| 2321 |17.09.2024 Олимпийските ни медалисти от днес са почетни граждани на София . 2| 2429 |17.09.2024 Политологът Георги Киряков: Новият ни ресор в ЕК е като старите - възможно най-безобиден . 0| 2314 |17.09.2024 Повече формации на предстоящите избори, в сравнение с предходните вотове /видео/

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads