6|
5002
|27.03.2015
НОВИНИ
Експерт: Пилотът Лубиц е с профил на терорист
Прави впечатление, че и Франция, и Германия усилено се пазят от категоричност по отношение на предумишлено действие на пилота. Подобно разследване може да продължи месеци, дори и години. Сигурен съм, че следователите обаче ще се доберат до истинската причина.
Това коментира експертът по сигурност и антитероризъм Славчо Велков пред Нова телевизия.
"Европа предпоставя терористите като някакви брадясали типови, дошли от Близкия Изток и като че ли иска да пренебрегне факта, че през последните няколко години се зароди един нов тип тероризъм - този на хората, които се самомотивират под влиянието на някакви събития - лични причини, психологически, идеологически", на мнение е Велков.
„Нещата трябва да се наричат с истинските им имена. Когато човек убива себе си и още 150 души, този човек се вписва в профила на терорист. Ако питат близките на загиналите, те няма да го определят с други думи", допълни експертът.
"Всеки пилот с идването си на работа върви по строго определени процедури. Във всеки един момент, ако се смята, че пилотът физически или психически не е добре, той може да откаже изпълнение на полет. Преминаването на тези тестове е доста тежко и отнема няколко дни. След това всяка година на редовните медицински прегледи се проверяват от психолози", обясни от своя страна командир на „Еърбъс“ Камен Филипов. Той допусна версията, че вторият пилот може да е получил инсулт.
"Има случаи на хора, които извършват познати, но нерегламентирани действия. Снижението, за което се говори, не е аварийно. Според мен това е нелепо стечение на обстоятелствата", на мнение е той.
По думите на авиационния психолог Десислава Георгиева авиационната система е една от най-регулираните в света, именно защото е високо рискова и изпълнението на задачите на летателния персонал е свързана с преживяване на стрес, тъй като се носи отговорност за много хора.
„По регламент задължително всеки кандидат за обучени преминава доста сериозно психологическо изследване", поясни Георгиева.
"Европа предпоставя терористите като някакви брадясали типови, дошли от Близкия Изток и като че ли иска да пренебрегне факта, че през последните няколко години се зароди един нов тип тероризъм - този на хората, които се самомотивират под влиянието на някакви събития - лични причини, психологически, идеологически", на мнение е Велков.
„Нещата трябва да се наричат с истинските им имена. Когато човек убива себе си и още 150 души, този човек се вписва в профила на терорист. Ако питат близките на загиналите, те няма да го определят с други думи", допълни експертът.
"Всеки пилот с идването си на работа върви по строго определени процедури. Във всеки един момент, ако се смята, че пилотът физически или психически не е добре, той може да откаже изпълнение на полет. Преминаването на тези тестове е доста тежко и отнема няколко дни. След това всяка година на редовните медицински прегледи се проверяват от психолози", обясни от своя страна командир на „Еърбъс“ Камен Филипов. Той допусна версията, че вторият пилот може да е получил инсулт.
"Има случаи на хора, които извършват познати, но нерегламентирани действия. Снижението, за което се говори, не е аварийно. Според мен това е нелепо стечение на обстоятелствата", на мнение е той.
По думите на авиационния психолог Десислава Георгиева авиационната система е една от най-регулираните в света, именно защото е високо рискова и изпълнението на задачите на летателния персонал е свързана с преживяване на стрес, тъй като се носи отговорност за много хора.
„По регламент задължително всеки кандидат за обучени преминава доста сериозно психологическо изследване", поясни Георгиева.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads