Ген. Спас Спасов: По-голямата част от летците в България летят малко. Нормативите за НАТО са 180 ч. годишно във въздуха
![.](/images2/gerogi-new/Screenshot-2024-09-22-184239.png)
Сега е много по-аварийна обстановката – с много по-малко полети имаме повече инциденти. За успешния полет на един летец са му нужни 20-25 души технически персонал, отбеляза той.
„Двамата загинали са много опитни пилоти. Това е може би съдбата в авиацията – и най-опитните понякога грешат”, изтъкна ген. Спасов. Той сподели, че са му са се обадили за инцидента, при който загинаха подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин. До него е била съпругата му, която също се е разтревожила. „Нейният баща е бивш военен, загина в катастрофа с хеликоптер на селскостопанската авиация”, уточни той.
По думите на ген. Спасов сега е нужно ритмично летене за всички и да не забравяме своите традиции в бойната авиация. Според него двамата пилоти може би не са катапултирали, защото са вярвали, че ще се спасят.
„По-голямата част от летците в България летят малко. Нормативите за НАТО са 180 часа годишно във въздуха. Служебна информация е колко летят нашите пилоти, но е по-малко. Общата подготовка на летците е слаба”,алармира ген. Спасов.
„Най-страшното нещо на едно летище това е внезапната тишина. Звукът, който издават самолетите, дава спокойствие, че всичко върви нормално”, допълни ген. Спас Спасов.
Припомняме, при катастрофата на 13 септември с учебно-бойния самолет L-39 Албатрос загубиха живота си подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин.
Моля, подкрепете ни.
![Visa](/theme/03/assets/img/pmcards/visa.png)
![Mastercard](/theme/03/assets/img/pmcards/mastercard.png)
![Visa-electron](/theme/03/assets/img/pmcards/visaelectron.png)
![Maestro](/theme/03/assets/img/pmcards/maestro.png)
![PayPal](/theme/03/assets/img/pmcards/paypal.png)
![Epay](/theme/03/assets/img/pmcards/epay.png)