Експертът Йордан Арабаджиев: Песимист съм за Шенген, с натиск към Нидерландия и Австрия няма да стане
По думите на Йордан Арабаджиев т.нар. Мини-Шенген би бил много положителен за транспорта, но изказа мнение, че трудно би се осъществила тази идея, ако няма воля от двете страни - България и Румъния:
"Проблемът с граничните пунктове е най-големият за международния транспорт".
Йордан Арабаджиев коментира и намерението на Румъния да поиска компенсации за разходите на превозвачите поради, направени поради факта, че страната не е влязла в Шенген. Информацията дойде от интервю на транспортния министър Сорин Гриндяну за News.ro. Той посочи, че финансовите щети за сектора възлизат на 2% от БВП.
"Напълно резонно е това искане на румънския транспортен министър, защото навсякъде ресорният министър е защитник на транспортния бранш. Нормално е той да търси всички възможни варианти, за да получи компенсации за загубите, които търпи автомобилният транспорт на Румъния".
Според него това е тактика на Букурещ чрез натиск да бъде приета страната в Шенген: "България има опит след приемането на Мобилния пакет и бих могъл да кажа, че политика чрез натиск трудно постига успех в Брюксел. Но трябва да търсим всички дипломатически пътища, лобизъм, да се направят необходимите стъпки, за да може този най-важен за транспортния сектор приоритет да бъде осъществен".
Моля, подкрепете ни.