Експерти по полицейска тактика пред Фрог: Не можеш да спреш влак с въже
Те смятат, че ченгетата са подценили ситуацията, разчитайки, че шофьорът на автобуса ще се респектира от полицейските символи и ще спре.
“Видно е, че водачът не се е подчинил преди това на полицейските команди, пренебрегнал е и патрулките, които са го преследвали. 15-годишният шофьор е екстремист по мислене. Най-голям опит в подобни ситуации има американската полиция. Там беглецът се преследва, а не се застава на пътя му.
Случвало се е и 10 полицейски автомобила да го следват и да го изведат на безопасно място. Винаги има вариант - или свършва горивото, или водачът вижда, че полицаите не се отказват, заради което спира и бяга. Друга възможност е извън населено място да се поставят шипове, като мястото също се избира, така че да е най-безопасно за пътниците. Факт е, че у нас куца подготовката на състава. Подобни действия би трябвало да се проиграят задължително. Знае се и къде и как да се използват шипове за спиране”. разказват експертите, обучавали се отвъд Океана.
Те са категорични, че трагедията в Бургас напомня тази в Лясковец, при която загина командосът Емил Шарков. Допълват, че трагедията говори и за слаба комуникация между отделните полицейски звена. “Би могло да се помисли камион със същата тежест да застане пред автобуса и да забави движението му.
Задачата се свежда до това да се премисли - кола с тежест около един тон се изпречва на пътя на превозно средство, което да речем е със сигурност над 20 тона. Да приемем, че се движи с минимална скорост от 60 км/ч, което в случая е спорно. Колко време ще му е необходимо, за да спре? Не се ли оказа полицейската кола на самия спирачен път, заради което фаталния удар да е бил неизбежен при тези действия”, попитаха риторично експертите.
Моля, подкрепете ни.