Еврофинансирането на магистрала „Струма“ е под въпрос
Прекратяването на процедурата за избор на изпълнител на строителството на тунел „Железница“ заради липсващи документи на участник в нея е единственото правилно решение съгласно закона. Попниколов подчерта, че отговорността за съхранение на документите на подалите оферти за участие в обществената поръчка е на председателя на комисията, като следствените органи, сигнализирани веднага, са тези, които трябва да установят фактите.
Регионалният министър съобщи, че включеният в оценителната комисия за избор на изпълнител външен експерт е избран чрез електронен жребий. Той поясни, че е участвал в нея като такъв, отново чрез жребий, но е подал отвод след като заема поста министър в служебното правителство. Според него има голямо закъснение в работата на комисията – първото й заседание на 16 август 2016 г., когато са отворени офертите на участниците. До отвода си през януари 2017 г. не съм канен на други заседания, не съм имал график за работата на комисията, допълни той.
Министър Попниколов изрази несъгласие с твърдението, че спирането на тази процедура поставя страната ни пред риск от загуба на евросредства. Според него основната опасност за това е свързана със забавянето в изграждането на най-тежкия участък на магистралата - през Кресненското дефиле, където все още няма избран вариант на трасе. Той напомни, че едва през ноември 2016 г. стартира процедурата за избор на проект за преминаване на трасето през Кресненското дефиле. "1 километър незавършен път по аутобана и ще загубим всички пари, които са около 2 млрд. лв. Най-голям е проблемът при трасето край Кресненското дефиле, като вече 10 години там няма развитие. Това е защитена територия, като за нея ще трябва да се избере специално трасе, да се направи екологична оценка и чак след това ще може да започне процедура за строежа", подчерта той.
Моля, подкрепете ни.