2|
6426
|24.10.2017
НОВИНИ
Фрогоко: Пилотите от Графа не си поплюват, протестират още през 1994 г.
През 1994 г. всички пилоти от авиобаза Граф Игнатиево протестират заради ниските си заплати. През юни към тях се присъединяват и останалите авиационни и други поделения от българската армия. Подкрепя ги и нженерно-техническият състав на летищата.
Напрежението достига точка на кипене след смъртта на командира на авиобазата в Равнец полковник Иван Даев и на пилота от авиобазата в Балчик Владислав Вълчев.
Това е причината през пролетта на 1995 г. правителството и министерството на отбраната да вдигнат заплатите на военните пилоти, които се изравняват с тези на колегите им от гражданската авиация.
Проблеми с пилотите от близката до Графа авиобаза Крумово си има и премиерът Бойко Борисов, главен секретар през 2003 г. Тогава той каза, че пилотите на вертолета не са били професионалисти, поради което са загинали и те, и пожарникаря, който е бил с тях при гасене на пожар край Разлог. После Борисов отиде лично в авиобазата да им се извинява.
През 2012 г. пилотите от Граф Игнатиено имаха драматична среща с тогавашния министър на отбраната Аню Ангелов. Тогава летците остро реагираха на промяната на правилата за пенсиониране. Те поставиха ребром пробемите с ремонта на МиГ-29, легитимността на легия „Раковски“ и липсата на приемственост в армията. Министърът защити мерките на правителствата и като следствие много от опитните пилоти напуснаха армията.
Писахме надълго и нашироко за конфликта на ген. Румен Радев като командир на ВВС с премиера Бойко Борисов и правителството за приземяването на българската авиация. Този конфликт продължава и до днес по проблема с покупката на нов изтребител и ремонтирането на двигателите на МиГ-29 от РСК МиГ.
Това е причината през пролетта на 1995 г. правителството и министерството на отбраната да вдигнат заплатите на военните пилоти, които се изравняват с тези на колегите им от гражданската авиация.
Проблеми с пилотите от близката до Графа авиобаза Крумово си има и премиерът Бойко Борисов, главен секретар през 2003 г. Тогава той каза, че пилотите на вертолета не са били професионалисти, поради което са загинали и те, и пожарникаря, който е бил с тях при гасене на пожар край Разлог. После Борисов отиде лично в авиобазата да им се извинява.
През 2012 г. пилотите от Граф Игнатиено имаха драматична среща с тогавашния министър на отбраната Аню Ангелов. Тогава летците остро реагираха на промяната на правилата за пенсиониране. Те поставиха ребром пробемите с ремонта на МиГ-29, легитимността на легия „Раковски“ и липсата на приемственост в армията. Министърът защити мерките на правителствата и като следствие много от опитните пилоти напуснаха армията.
Писахме надълго и нашироко за конфликта на ген. Румен Радев като командир на ВВС с премиера Бойко Борисов и правителството за приземяването на българската авиация. Този конфликт продължава и до днес по проблема с покупката на нов изтребител и ремонтирането на двигателите на МиГ-29 от РСК МиГ.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads