ГЕРБ ‘отличници по харчове‘ за Избори 2011
Почти два милиона лева от тях са били за медийно отразяване. Около 300 000 лева ГЕРБ са инвестирали в социологически агенции, а около 36 хил. лв в консултанти по места. Това става ясно от отчетите на партиите, подадени пред Сметната палата и публикувани в петък.
Над 2.5 млн. лв. са парите, похарчени в предизборната кампания за кметския вот Флаерите, плакатите и организирането на концерти са сред най-сериозните разходи – общо около 2 600 000 лв.
Най-много средства е похарчила и президентската двойката на управляващата партия ГЕРБ – 1.8 млн. лв. Най много средства са били дадени за плакати, брошури и флаери – 655 хил. лв. Следващите по-големи пера са рекламата в електронни медии, за която са платени 454 хил. лв. и срещи с хората чрез организиране на събития и концерти, които са им стрували 414 хил. лева.
Веднага след управляващите по изразходвани средства се нареждат ДПС, които за местния вот са похарчили около 4 000 000 лева. Партията не е получавала дарения, като в отчета им е посочено, че всички изразходвани средства са от държавната им субсидия.
Веднага след ДПС по размер на отделените средства за предизборната кампания за местните избори се нарежда БСП.
От подадения до Сметната палата отчет на левицата става ясно, че партията е похарчила за предиборната си кампания за местните избори над 1.7 млн. лв.
Кампанията на “Атака” за местните избори е излязла около 400 000 лева, ДСБ са похарчили 804 хил. лв. за кампанията си, от които 693 500 лв. са от субсидията на партията, другите – от дарения. Кампанията на СДС е струвала около 250 000 лева.
За сметка на попълнените партийни отчети за кметския вот редица местни коалиции не са подали отчетите съм към Сметната палата, въпреки че са задължени от закона.
Моля, подкрепете ни.