Гроздан Караджов: Невъзможно е влакът София–Пловдив да стига за час
Той обясни, че линията между двата града позволява движение с до 160 км/ч, но навлизането и излизането от гарите става при значително по-ниски скорости, което прави подобно времетраене математически неизпълнимо.
Според Караджов скорост от 160 км/ч може да бъде постигната едва след завършване на текущите ремонти.
В момента по трасето се работи по над 70 съоръжения – мостове, тунели и виадукти.
Част от проектите трябва да приключат до края на 2027 г., а модернизацията на участъците Елин Пелин–Костенец и Костенец–Септември – до 2029 г.
Министърът разкри и сериозен проблем с тунел №2 в отсечката Елин Пелин–Костенец, където е допусната критична проектантска грешка.
Заради използвани леки крепежи съоръжението не издържа при строителните дейности.
Последвалите експертизи са препоръчали по-скъпо укрепване, което налага нова процедура по обществена поръчка, тъй като министерството няма право еднолично да увеличава разходите.
Моля, подкрепете ни.