Реклама / Ads
0| 3597 |09.02.2024 НОВИНИ

Икономистът Румен Гълъбинов: Благосъстоянието на българите се покачва

.
Икономистът Румен Гълъбинов Източник: БГНЕС
По данни на НСИ българинът започва да харчи повече и става по-голям оптимист за финансите си за следващите 12 месеца. В ефира на NOVA NEWS темата коментираха Богомил Николов, изпълнителен директор на асоциация „Активни потребители“, и икономистът Румен Гълъбинов.
 

Гълъбинов изрази мнение, че данните недвусмислено демонстрират, че благосъстоянието на българите се покачва. По думите му се завръща т.нар. отложено потребление. Специалистът посочи, че последващият ефект ще бъде и повишаване на инвестициите.

 

По темата за лихвените проценти икономистът сподели, че политиките на Федералния резерв и Европейската централна банка доказаха, че те могат ефективно да се борят с инфлацията.

 




Гълъбинов прогнозира, че България ще успее да влезе в еврозоната през 2025 г. Според него приемането на еврото няма да бъде отложено заради инфлацията.

 

Богомил Николов от своя страна отбеляза, че общият показател на потребителското доверие се измерва от влизането на България в Европейския съюз. По негови думи, след началото на пандемията от COVID-19, той е паднал драстично и сега се възстановява. “Това е един свръхоптимизъм, който може да се обясни с подтискането на харченето по време на пандемията”, смята експертът.

 

Той изтъкна, че ниските лихви по ипотечните кредити не трябва да ентусиазират твърде много хората, тъй като не се знае дали няма да се повишат.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 1003 |14.12.2025 Учен от НАСА разкри мистерията на „Витлеемската звезда“ . 0| 1161 |14.12.2025 Кои метали преобръщат световната икономика през 2026 г. . 0| 1028 |14.12.2025 Какво ядат монасите от Света гора по време на Коледните пости . 0| 1428 |14.12.2025 Сняг за Нова година

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads