Икономисти и маркетолози дебатират за "Магазин за хората"

"Магазини за хората" е мярка срещу превръщането на цели региони в социална пустиня. Доверието в държавата е паднало, само 30% от избирателите гласуват, хората се чувстват, че живеят в социална пустиня – не могат да си купят лекарства, защото магазините са далече, няма на много места вода, те се чувстват изоставени", коментира Севлиевски по bTV.
Тази търговска верига придобива конкурентни предимства пред други участници на пазара, тъй като ще привлече търговки интерес, а покрай евтините храни и стоки от първа необходимост ще се продават и други стоки, коментира проф. Михал Стоянов.
По думите на Стоянов е парадоксално държавната компания да е под шапката на Министерството на земеделието и храните, след като има специализирано министерство за социална политика. Той допълни, че има и други механизми за социално подпомагане – с раздаване на ваучери и купони на целева група хора с ниски доходи.
"Магазин за хората" ЕАД беше одобрено от правителството вчера. Целта е търговия с хранителни продукти от първа необходимост с търговска надценка до 10%. Според приетите текстове проектът се учредява с капитал от 10 млн. лева.
Моля, подкрепете ни.





