Има ли корупционна схема за отсечката Велико Търново-Бяла? Премиерът отговори
Един разумен подход на правителството е да се изготви само проектирането и след това на база на количествените сметки да се възложи изграждането му. Това наподобява на корупционните схеми от предходни три кабинета, категоричен е Цеков.
Кирил Петков заяви, че за по-малко от километър от тази надбавка е можело да се реконструира паметника Шипка, да имаме 25 нови градини в София за по-малко от 8 км от тази надбавка. За по-малко от 300 м. от тази надбавка - можем да имаме нови сензори за децата с диабет. Призовавам министър Иван Иванов и премиерът Желязков да влязат в АПИ и да кажат какво се случва и защо имаме магистрала, която се удвоява като цена за 2 години, каза Петков.
Това е изключително важен проект, от национално значение, който има значимост отвъд границите на Република България. Това е вертикален коридор. Ние трябва много внимателно, не само заради достойнството на този кабинет, да посочим всички проблеми, свързани с него, и да разсеем всякакви форми на манипулация, заяви министър-председателят Росен Желязков. Той определи твърденията за корупция като спекулации..
Той даде думата на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който увери, че целият процес по строителството на магистралата ще бъде абсолютно прозрачен.
АПИ обяви обществена поръчка за проектиране и строителство на третия участък от АМ „Русе - Велико Търново“
Всеки, който желае, може да даде своята експертна оценка. Няколко неща трябва да са ясни – това е един от най-сложните участъци в тази част на България, Дунавската равнина, защото това е един от най-тежките райони за строителство. Ще се изграждат три тунела с обща дължина 2 км, няколко моста с височина на стълбовете над 30 метра, общата дължина на виадуктите, които ще се изградят в този участък, е 9 км, заложено е строителството на редица подлези и надлези, укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи. Заложени са няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки в най-натоварените направления, като приблизителната дължина на връзките на възела е над 10 км. Това е един участък, изпълнен със строителството на изключително много съоръжения, строителството на които е изключително скъпо, посочи Иванов.
Процедурата за избор на изпълнител, която вчера Агенция "Пътна инфраструктура" пусна, е подготвена от няколко екипа назад, това не е работа на този кабинет. За всички е ясно, че със забавяне във времето цените се повишават – първите стъпки за изграждането на този участък са през 2020 г. Моите уважения към колегата Цеков, но наистина не разбирам кога той е почитател на критерия най-ниска цена – когато той е бил министър или сега, когато е в опозиция, защото в качеството му на министър с тогавашния премиер Денков правеха първи копки на другите два участъка, които никак не са на най-ниска цена. Една бърза справка с колегите ни в Румъния показва, че наскоро пуснат търг в нашата северна съседка определя цена на километър от 55 млн. до 75 млн. без ДДС, което означава, че това не е практика само в България. Ние проявихме истинска колегиалност и приемственост, когато оставихме това ръководство на АПИ, което е назначено именно от колегите от колегите от "Продължаваме промяната". Не разбирам тези критики към кого са – към самите тях или към кабинета. Искам да подчертая, че ще има пълна прозрачност и всеки експерт, който желае да даде своята оценка по отношение на тези тежки съоръжения, може да го направи.
Призовавам господата още в рамките на днешния ден да предоставят на прокуратурата необходимите факти – такива, каквито те твърдят, че разполагат. В противен случай сказките пред медиите са форма политическа дезинформация и манипулация, която единствено цели оправдаване на поведението на опозицията в лицето на "Продължаваме промяната – Демократична България" спрямо приемането и гласуването на държавния бюджет, подчерта премиерът Росен Желязков.
Моля, подкрепете ни.





