Инж. Лазаров: Б. Петров и А. Ковачев са изследвали средата за нов път
Лазаров обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ е работила съвместно с НПО-та, които е трябвало да направят оценка на околната среда в района, за да се предоставят на проектантите мерки, които да заложат при реализиране на безопасен път в дефилето. Именно затова Петров и Ковачев са били там.
Той ще има второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020-та година.
Предвижда се сегашното платно на Кресненското дефиле да бъде обновено и движението по него да бъде пуснато еднопосочно в две летни в посока гръцката граница. Движението от границата към София пък ще става в новопостроено двулентово платно, което ще преминава на изток от дефилето по Кресненското плато. Така трафикът ще бъде улеснен и обезопасен. За последните 3 години при катастрофи в Кресненското дефиле са загинали 40 души, ранените са над 250.
"Кресненското дефиле е сеизмичен район, затова не може да се говори за тунел там. Вариантът е да има едно трасе на магистралата, която ще преминава оттам, другата да е източно разположена, ние затова работихме с Петров и Ковачев за екологична оценка на района. Районът в Кресненското дефиле не е безопасен въобще и търсим варианти, няма как да се направи чисто нова магистрала извън Кресненското дефиле, понеже няма средства, това сме го обсъждали с еколозите. Само едната лента ще е извадена в източна посока", каза инж. Лазаров.
Моля, подкрепете ни.