Китайски стимул за автономните EV: Пекин одобри първите два модела от ниво 3
Новите модели могатт да активират автономно шофиране в определени зони на Чунцин и Пекин с ограничения на скоростта 50 км/ч и 80 км/ч. Производителите също така имат право да извършват тестове чрез услуги за споделено пътуване.
Автономното шофиране се разделя на пет нива: от ниво 1 (круиз контрол) до ниво 5 (напълно автономни коли). Ниво 3 позволява на водача да откъсне поглед от пътя и ръце от волана в определени ситуации.
Одобрението подчертава амбициите на Китай да води в развитието на автономни технологии. Миналата година девет китайски производителя започнаха публични тестове за ускоряване на приемането на автономни коли. През тази обаче регулаторите засилиха контрола върху системите за асистирано шофиране след трагичен инцидент с Xiaomi SU7, при който загинаха трима пътници.
Как стоят нещата в други региони?
В САЩ самоуправляващите се автомобили от ниво 3 все още са ограничени, но Audi и Honda имат одобрени модели за условно автономно шофиране в определени щати. Audi A8 беше първият автомобил с ниво 3, който получи разрешение за ограничена автономна експлоатация.
Японското правителство одобри Honda Legend с Traffic Jam Pilot за ниво 3 автономност по магистрали при скорост до 50 км/ч. Одобрението включва тестове и обучение на водачите, като системата може да управлява колата автономно само при тежък трафик.
Германия е първата европейска страна, която позволи условно автономно шофиране ниво 3 на публични пътища. Законът изисква системата да е сертифицирана и водачът да бъде на разположение за превключване на контрол. Audi, Mercedes и Volkswagen са сред първите производители, получили разрешение.
Южнокорейските регулатори одобриха Hyundai и Kia модели с ниво 3. Те мога да се използват по магистрали и определени градски маршрути.
Моля, подкрепете ни.