Реклама / Ads
1| 5237 |28.09.2023 НОВИНИ

Иво Христов: Внедряването на изкуствен интелект в образованието трябва да става предпазливо

.
"Технологиите се развиват много по-бързо, отколкото се модернизират образователните системи. Оттук се пораждат и неясноти и рискове при адаптирането към новите реалности – в това число при повсеместното използване на изкуствен интелект"
 

"От една страна е налице опасението да не изостанем в технологичната революция. Това опасение е съчетано с ентусиазъм по отношение на потенциалните възможности, които не  бива да пропускаме. Същевременно трябва  да отчитаме и опасенията, породени от непознаването на така наречените „нежелани ефекти“, а дори – опасности, които крие новата технологична реалност. Те са слабо изследвани, но вече констатирани.“

 

Това каза при откриването на конференция, посветена на взаимодействието „човек-компютър“ в сферата на образованието, Иво Христов, член на Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент (S&D).

 

Като заместник-председател на Панела за бъдещето на науката и технологиите към Европейския парламент (STOA) Христов бе домакин на събитието, което се проведе вчера в сградата на Европейския парламент в Брюксел. В дискусията участваха професори от водещи европейски университети в Айндховен, Лондон, Оулу, представители на Европейската комисия и различни изследователски центрове.

 

„По-ентусиазираните очертават ясно предимствата на технологиите – като например по-голямата самостоятелност, която придобиват учениците, както и това, че стават значително по-активни в рамките на по-атрактивен образователен процес. Напредъкът в медицината е всепризнат. Изкуственият интелект се прилага ефикасно в обучението на студентите медици, при планирането на сложни операции, при онагледяването на човешката анатомия. Удивителни са експериментите с употребата на изкуствен интелект в лечението на инсулти, с които ни запознаха учени и артисти в рамките на конференцията.

 

По-песимистичните гласове алармират за възможните нежелани и неизследвани от науката последствия, които биха могли да имат дигитални технологии. Например: общото въздействие върху здравето, липсата на изследвания върху психологическите ефекти и развитието на когнитивните способности при деца и юноши и развитието на мозъка. Специално внимание трябва да обърнем на  рисковете, свързани с етиката и киберсигурността, социалната приемливост и значително по-високото когнитивно натоварване (степента, в която вниманието на даден човек е заето с нещо)“, посочи Иво Христов.

 

Според евродепутата всички тези аргументи налагат да се прилага принципът на предпазливостта, когато говорим за масовото внедряване на технологии в образователните системи на европейско ниво.

 

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП:

https://www.socialistsanddemocrats.eu/


.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 6616 |28.09.2023 Каква да е присъдата на Георги Семерджиев, решава съдът днес . 48| 5053 |28.09.2023 Васил Терзиев е готов на дебат с Антон Хекимян . 6| 8887 |28.09.2023 Служебният кабинет опитал да продаде за жълти стотинки луксозна вила на Велинградската белодробна болница . 10| 5271 |28.09.2023 Ново поскъпване на основните стоки и услуги заради по-високите цени на горивата

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads