Събота, 24 Юни 2017, 05:00
Frognews
4| 3160 |30.05.2016

Иво Прокопиев осъди ПИК за обида и клевета

.
Иво Прокопиев
Издателят Иво Прокопиев осъди сайта ПИК и неговия собственик Недялко Недялков за неимуществени вреди, причинени от разпространението на обидни думи и клевети.
В редица статии в ПИК се твърди, че Прокопиев "не зачита законите", "е забогатял рязко за една нощ", "се е финансирал през годините бързо и лесно, чрез публичните ресурси на пенсионната система вероятно с милиони левове", "че е влачен от дело на дело и от прокурор на прокурор", "срещу него има образувано досъдебно производство за ощетяване на държавата в особено големи размери", както и че "клати голяма банка". Това е поводът съиздателят на „Дневник“ и „Капитал“ да потърси правата си пред Софийския градски съд (СГС), съобщава "Дневник".

Според съда посочените статии разпространяват неверни и клеветнически твърдения и обиди. Недялко Недялков е автор на една от тях. Той е осъден да заплати обезщетение в размер на 12 хил. лева за трите иска, заедно с лихва.

В статия със заглавие: "Защо КФН трябва да отговори на въпросите на ПИК? Ще лъснат ли истинските лица на Прокопиев, Цветан Василев и Радан Кънев? Маските трябва да паднат!" липсва позоваване на други медии и източници, в противоречие с твърденията на ПИК, пишат районните съдии. От жалтия сайт не са доказали, че за написаното в публикацията е правена каквато й да е проверка.

Друга статия от 19 февруари 2015 г., под заглавие: "Извънредно в ПИК! Стартирано е досъдебно производство срещу Прокопиев за ощетяване на държавата в особено големи размери. Това стана ясно след запитване на ПИК до КФН (допълнена)", твърди за образувано разследване срещу Прокопиев, а същите внушения са повторени в още шест публикации. Съдът установява, че това е разпространяване на клеветнически твърдения. ПИК не могат да докажат, че има такова разследване, а проверката по делото показва, че няма и статията не отговаря на истината, пише още „Дневник“.

"С оглед заглавието на статиите, наличието на данни за професионалната и обществена дейност на ищеца и цитирането на държавни органи като източници на част от информацията, е очевидно, че се прави внушението, че данните, изнесени в процесните статии са достоверни, което не беше доказано по делото, поради което съдът ги приема за недостоверни, доколкото няма никакви данни сочените в процесната статия факти да са се осъществили", пише в решението си СГС. То подлежи на обжалване в двуседмичен срок.

Иво Прокопиев е завел и спечелил дела и срещу вестниците "Телеграф", "Всеки Ден", "Уикенд", сайтовете "Би Нюз" и ПИК, както и лицата Николай Бареков и Емил Георгиев.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Радев се похвали, че поканил не само Путин, но и Тръмп 0| 2514 |23.06.2017 . Много слънце и малко дъжд в събота 0| 2479 |23.06.2017 . Турция уби 6-ма бойци на ПКК 0| 2498 |23.06.2017 . Изстрелват българския сателит „БългарияСат – 1” /на живо/ 1| 2622 |23.06.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах