Реклама / Ads
1| 2467 |21.10.2025 НОВИНИ

Какво най-често разсейва шофьорите?

.
Източник: Pixabay
Разговор, съобщение или просто поглед към екрана. Това се оказват най-честите причини шофьорите да губят внимание на пътя, показват резултатите от международната акция на пътната полиция ROADPOL, проведена едновременно във всички държави членки на организацията, съобщиха от МВР.
 

Проверките са били насочени към спазването на правилата за използване на мобилни устройства по време на шофиране и към предотвратяване на управление под въздействието на различни разсейващи фактори. Контролиранo е и използването на предпазни колани от водачи и пътници, защитни каски от мотоциклетисти и детски обезопасителни системи при превоз на деца.

 

Общо 666 моторни превозни средства са били проверени. Установени са девет случая на шофиране с телефон в ръка, като в седем от тях водачите са използвали мобилния си без устройство „свободни ръце“.

 

Освен това са констатирани 45 шофьори без предпазни колани, 29 пътници без колан на предната седалка и 13 – на задната. Проверяващите са установили и по два случая на шофиране без каска и на превоз на деца без обезопасителна система.

По време на акцията са разкрити и две престъпления, свързани с превоз на крадени стоки.

 

Операцията под мотото „Focus on the Road“ е част от календара на Европейската мрежа на службите на пътна полиция – ROADPOL, и се проведе едновременно във всички страни членки на ЕС.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 762 |21.12.2025 Европа в задънена улица: Провалът на сделката с Меркосур и световният ред на Тръмп . 0| 976 |21.12.2025 Съдът реши: 29-годишният обвиняем за детска порнография остава в ареста . 5| 1228 |21.12.2025 Демографският срив: Как Източна Европа изчезва бавно . 2| 1559 |21.12.2025 Жестоко убийство след съседска вражда отново разтърси България

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads