Калоян Паргов: Транспортът в София има нужда от реформи и висока ефективност
По думите му недостигът в транспорта е около 170 млн. лв. Той е свързан с покриване на разходите в резултат на увеличените цени на енергоносителите, които са ключови за градския транспорт.
„Дружествата ще бъдат затруднени, ако не бъдат отпуснати тези средства. Това ще наложи реорганизация на транспорта“, счита Паргов.
Той обясни, че БСП има различна концепция от тази на ГЕРБ, която е с разходна ориентираност и даде пример с начина на увеличаване на цените на превозните документи.
„Съдът взе предвид нашите аргументи, защото градският транспорт има социална функция“, припомни социалистът и допълни, че управляващите Столична община, чрез всякакви правни форми, ще се опитат да не спазят предписанието на съда, като приемат нова тарифна политика.
Калоян Паргов посочи, че водещият принцип за БСП е „Пътникът на първо място“ – от какво имат нужда гражданите, които ползват обществения транспорт, дали е бързо, удобно и приятно пътуването и на каква цена е.
„Предвид досегашния подход на ГЕРБ, няма да се учудя, ако новата тарифна политика, която се обсъжда и се готви, е изцяло разходоориентирана, с оглед покриване на загубите“, обясни председателят на групата на БСП в СОС.
„Тикет системата в скоро време трябва да започне да генерира огромен обем от информация. На базата на анализа й ще стане ясно какви са предпочитанията на пътниците и да се отговори на техните очаквания. Да се запази удобството и свързаността, но да се постигне и ефективност – нещо, което не виждам като желание в управляващите“, заяви Паргов.
Според него идеята за разреждане на градския транспорт никак не е добра.
“Най-лесно е да се разреди транспортът и така да се усложни живота на хората. По-трудно, но и по-справедливо е да се направи така, че пътниците максимално да не усетят кризата. И това е ролята и на държавата, и на общината – да носят отговорност и тя да бъде с мисъл за хората“, категоричен е Калоян Паргов.
Моля, подкрепете ни.