Реклама / Ads
3| 3520 |02.12.2021 НОВИНИ

Калоян Паргов: Защо се прави ремонт на ремонта по трасето на трамвай №5?

.
Калоян Паргов
Да се е извършват строителни дейности, след това да се разрушава направеното и отново да започва изграждането, още в процеса на реализация на проекта, е поредната „иновация“ на управлението на ГЕРБ в София“, категоричен е председателят на групата на БСП в СОС.
 

На 25 ноември установих, че в участъка от спирка „Хиподрума“ до спирка „бул. „Иван Гешов“ от релсовото трасе на трамвай № 5 внезапно и с ударни темпове се извършва отново „ремонт на ремонта“. За това алармира председателят на групата на „БСП за България“ в СОС Калоян Паргов в свое питане до кмета на София Йорданка Фандъкова.

 

Той припомня, че след началото на ремонта на трасето беше демонтиран съществуващият релсов път, отнет беше повърхностният земен пласт и се положи хастарът за стоманобетоновите основи на новото релсово трасе.

 

„Тогава върху терена се положиха няколко десетки декара геотекстил, върху който се изсипаха стотици тонове баластра. Тази баластра няколкократно беше трамбована и валирана и очевидно я подготвяха за подложка на следващия етап от строителството. В това състояние на трасето, строителството беше замразено и престоя почти цялото лято и есента, когато е активният строителен сезон“, обяснява Паргов.

 

Заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС е бил изненадан от това, че в края на ноември в споменатия участък отново работят багери, които изземат почвения слой заедно с геотекстила и баластрата.

 

„Това очевидно е подготовка за ново строителство, което няма да бъде върху подравнения наскоро терен“, констатира той.

 

Според инженерите - специалисти в пътното строителство, с които е разговарял Калоян Паргов, това не е нормална практика при полагането на релсови фундаменти. 

 

„Може би става въпрос за проектантска грешка при определяне нивелетните коти на стоманобетоновите основи или за грешки от технологичен и изпълнителски характер. Така или иначе, унищожава се извършено строителство и на практика полагането на релсовите основи започва отново“, посочва председателят на групата на социалистите в СОС.

 

Ето защо той поставя три конкретни въпроса. 

 

Паргов пита каква е стойността на вложения труд и строителни материали в участъка, който беше ремонтиран, а впоследствие, разрушен. Вторият му въпрос е свързан с това какво е предизвикало тази корекция в строителните дейности. Социалистът иска да стане ясно и на каква стойност се изчисляват новите строителни мероприятия и за чия сметка ще бъдат извършени.

 

„Станалата вече обичайна практика в Столична община, да се прави ремонт на току-що ремонтирани обекти, е печално известна на софиянци. Но да се е извършват строителни дейности, след това да се разрушава направеното и отново да започва изграждането му, още в процеса на реализация на проекта, е поредната „иновация“ на управлението на ГЕРБ в София“, категоричен е Калоян Паргов.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 27452 |01.12.2021 В ”Честно казано с Люба Кулезич”: Защо Бойко Рашков е трън в очите на щурмуващите БСП? . 22| 4770 |01.12.2021 Везиева: Имаме постоянна комуникация с ДКК. Ако е имало проблем, защо не са казали . 21| 5666 |28.11.2021 Румен Христов: Ще бъдем в тази коалиция, защото там е нашето място . 1| 3102 |26.11.2021 Обяснението на митническия директор на РСМ: Автобусът не бил проверен, защото системата работела бавно

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads