0|
4706
|30.12.2015
НОВИНИ
Касовите бележки ще са с телефон за жалби и сигнали

От следващата година горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите ще бъде отпечатан на касовите бележки. И по време на Новогодишните празници комисията ще има дежурни екипи на разположение на хората.
Телефон 0700-111-22 винаги ще бъде на вниманието на хората и при възникване на нередности те ще могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина, коментира председателят на комисията Димитър Маргаритов.
От началото на следващата година ще започнат да функционират и секторни помирителни комисии, които ще разглеждат спорове между потребители и търговци в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Целта е при подобни спорове да не се сгига до съд, а да бъдат решавани значително по-бързо и безплатно за гражданите.
По коледните празници на горещия телефон на потребителя са регистрирани 45 обаждания. Преобладаващата част от тях с молба за консултации за възможността да бъде върнати подаръци, които не са били харесани, или за правата и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Има и сигнали за некачествени храни.
Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната, свързани с намаленията. Констатирано е, че някои търговци не са спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обектите. В други случаи върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата или търговците са обещавали по-висок процент на намаления от този, който реално е предоставен при продажбата, съобщават от комисията, цитирани от БНР.
От началото на следващата година ще започнат да функционират и секторни помирителни комисии, които ще разглеждат спорове между потребители и търговци в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Целта е при подобни спорове да не се сгига до съд, а да бъдат решавани значително по-бързо и безплатно за гражданите.
По коледните празници на горещия телефон на потребителя са регистрирани 45 обаждания. Преобладаващата част от тях с молба за консултации за възможността да бъде върнати подаръци, които не са били харесани, или за правата и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Има и сигнали за некачествени храни.
Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната, свързани с намаленията. Констатирано е, че някои търговци не са спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обектите. В други случаи върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата или търговците са обещавали по-висок процент на намаления от този, който реално е предоставен при продажбата, съобщават от комисията, цитирани от БНР.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads