Китайските пристанища са задръстени от търговски кораби

През миналата седмица един кораб е чакал средно 2,66 дни, за да получи достъп до кей след пристигането си.
Това е увеличение със 17% спрямо предходната седмица и e най-дългият период от началото на годината.
Геополитическото напрежение между Пекин и Вашингтон нарушава глобалната търговия и забавя движението на стоките.
Китай е най-големият вносител на суровини в света и по тази причина задръстванията по пристанищата могат да окажат ефект върху глобалните вериги на доставки както на петрол, така и на насипни суровини като желязна руда.
Пекин и Вашингтон се сблъскват по въпросите на морския транспорт, след като Китай въведе допълнителна такса за кораби с американски връзки в отговор на подобна мярка от страна на САЩ.
Това напрежение е част от по-широкия търговски конфликт между двете страни.
Някои петролни хъбове вече усещат ефекта.
В Донджякоу танкерите са чакали средно 2,79 дни миналата седмица, което е вторият най-продължителен период досега, според данните на Kpler.
В Янтай изчакването се е увеличило от 1,8 на 2,7 дни.
"Собствениците на кораби предпочитат да изчакат, докато стане ясно кога ще могат да влязат в пристанището," коментира Мат Райт, анализатор по морски превози в Kpler и добавя: "Все още има голяма несигурност кои кораби подлежат на допълнителни такси."
Моля, подкрепете ни.





