Кметът Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град

За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана заложник, уточни столичният градоначалник. Той кани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт.
"Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", каза Терзиев. По думите му трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно.
Имаме три варианта пред нас, каза кметът. "Много за всички, което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата., защото то всичкото е от касичката на София", отбеляза Терзиев. Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане, заяви кметът.
Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите, подчерта столичният кмет. Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор, посочи Терзиев. Според него това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена. Това не е спор на битпазара. Бил съм изключително аргументирам каква е цената на техните искания, допълни столичният кмет.
На въпрос съкращения на администрацията биха ли помогнали за решаване на проблема Терзиев подчерта, че и това е възможно, но това трябва да дойде от самите ръководители на дружествата. За десет години се е увеличила с десет години средната възраст на водачите. Броят на шофьори пада, защото не се мисли в перспектива и не се правят реформи. Когато мисля за транспорта, мисля дългосрочно, каза кметът.
По отношение на предстоящите матури в гимназиите и транспортната обезпеченост Терзиев каза, че той се надява да се прояви разум и транспортът да бъде възстановен. Но и без това да стане, тече организация, направихме анализ колко деца и без наземен транспорт са успели да стигнат в училищата. Има щаб, създаден от министъра на образованието, каза кметът. Такси компаниите обещаха подкрепа, говорих с тях. Като дойдат кризи, се обединяваме, солидарни сме като общество, допълни Терзиев.
Относно риска метрото да бъде спряно Васил Терзиев е убеден, че в момента действията на служителите в транспорта са незаконни. Когато е протест, си има правила и не включва блокиране на депата. Стачката има ясни правила и тя включва задължително поне част от транспорта да работи, каза Терзиев. "Нито е протест, нито е стачка, то е гражданско неподчинение", допълни той.
За пореден ден автобуси, трамваи и тролеи не се движат в София. Метрото продължава да работи с нормалното работно време за неделен ден, като заради събитие на националния стадион "Васил Левски" влаковете ще се движат до 01:30 ч. през нощта.
Моля, подкрепете ни.





