Кметът Терзиев търси 28 млн. лева от държавата. Призова Борисов да се кандидатира за главен архитект

Изключително щастливи сме от прогреса, който е направен от администрацията на Общинския съвет по някои ключови теми като дългосрочното развитие на транспорта откъм одобрената рамка от 1 млрд. лева за закупуване на нов подвижен състав в различните видове транспорт. Строят се 10 нови метростанции. След споразумението със синдикатите подобрихме условията на труд и започнахме да решаваме този дългогодишен проблем. Вече има дългосрочен план как да насърчим привличането на млади кадри. Във всички показатели градският транспорт бележи добри резултати - по-високи приходи и по-голям брой пътници. Цифрите са много обнадеждаващи и са по-добри от тези, които са заложени в транспортната рамка, заяви Терзиев, цитиран от Novini.bg.
Това, което искахме да се случи и за което имахме дискусии дали не е прекалено агресивно, се оказа постижимо и успяхме да го надскочим. Дългосрочната ни цел е повече хора от различни възрастови групи да използват градския транспорт, за да може градът да бъде по-зелен, по-чист, добави той.
Едно от големите предизвикателства е какво се случва с компенсациите от държавата за част от картите, които издаваме, най-вече за децата до 12-годишна възраст. Тъй като сме преизпълнили заложеното в бюджета, това води до доста голяма "дупка" - 28 млн. лева е натрупаното до юни задължение. Надяваме се държавата да си влезе в ролята и да бъдем компенсирани, защото в противен случай сме в ситуация, в която изпълняваме дългосрочните цели, а сме наказани за добрата ни работа и за това, че сме преизпълнили прогнозата за това колко карти ще бъдат издадени, колко хора ще използват градския транспорт. Ние активно работим с Министерството на финансите, изпратили сме писмо, в което сме описали проблеми и чакаме да има нов министър на финансите, за да продължим с решаването на този проблем, посочи столичният градоначалник.
По думите това не е само проблем на София, а на всички общини. Всеки по-голям град е засегнат. Надяваме се, че държавата ще чуе нашите общи призиви и ще намери трайно решение на този проблем. Важно е, когато едно задължение ти се вменява от държавата, тя да участва в покриването на задълженията за тези компенсации, каза Васил Терзиев.
В отговор на въпрос той коментира предложението на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов за разширението на Околовръстния път между кварталите "Бъкстон" и "Люлин" чрез изграждането на тунел с дължина около 3 км.
Сега ще начертая и аз плановете на един космодрум и на писта на Формула 1. Между другото, както знаете, ще организираме конкурс за главен архитект и хора с такъв потенциал би трябвало да бъдат въвлечени активно в градските проблеми, пошегува се Васил Терзиев.
Може да си чертаем всякакви неща, но има обективна реалност и политическа и изборна реалност. Тези чертежи са по-скоро от второто. Обективната реалност е, че Околовръстният път ще бъде завършен в цялост, ако всички си вършим работата, не се саботира и не се разсейваме нито на местно, нито на държавно ниво, до средата на 2028 г. Това е най-тежкият участък на Околовръстното. Разговори за 18 месеца са малко в областта на научната фантастика, коментира столичният кмет.
Градският транспорт преизпълнява икономическата рамка и показва много добри резултати откъм продажба на нови билети и карти, както и собствени приходи, отбеляза зам.-кметът по транспорт Илиян Павлов. Той отчете, че всеки ден има по 90 000 нови пътувания в столичния градски транспорт, което от началото на годината до юли прави 19 млн. нови пътувания.
Явно хората виждат, че се грижим за градския транспорт, той да бъде управляван добре и това да дава резултати, заяви Павлов.
Имаме повече продадени билети, което се изразява в 2,7 млн. лева повече спрямо заложеното в бюджета. Работим активно върху контрола по паркирането, като приходите са увеличени с 50-60% от началото на годината, издадени са над 111 000 фиша за неправилно паркиране. Приходите нарастват с 1 млн. лева спрямо 2023 г., съобщи още зам.-кметът по транспорт.
Моля, подкрепете ни.





