Реклама / Ads
8| 2637 |19.05.2025 НОВИНИ

Игра на нерви: Протестът в градския транспорт продължава, Терзиев и шофьрите не отстъпват

.
Източник: БГНЕС
София осъмна с продължаващ транспортен хаос, а играта на нерви между протестиращи шофьори и кмета Васил Терзиев се задълбочава. Исканото увеличение на заплатите беше свалено от 400 на 300 лева – но общината отказва да го нарече компромис. Кметът остава непреклонен: няма пари, няма сделка.
 

„Наблюденията ми сочат – транспорт в столицата практически няма. Това не е диалог, а ултиматум. Не се водят така преговори“, коментира Терзиев тази сутрин пред сградата на Столичната община, където група протестиращи го чакаха за насрочената среща в 8:00 ч.

 

Шофьорите заплашват, че няма да подновят работа дори в дните на матурите – ход, който кметът нарече „недопустим“ и предупреди, че обществото ще плати цената. „Разговорите не могат да са еднопосочни – очаквам не само искания, но и конкретика, отговорност, визия“, добави той.

 

Според Терзиев „отстъпката“ от 400 на 300 лева не променя факта, че става дума за искания без разчети и без ясен план за финансиране. „Никой не отговаря на най-важния въпрос – как ще привлечем нови шофьори и сервизни работници? Това е истинският проблем“, посочи той.

 

Общината вече прави анализ колко деца са били възпрепятствани да стигнат до училище в дните без транспорт. С МОН и РУО се търси решение, за да няма провалени матури. „Няма план Б. В живота, ако нямаш пари – не купуваш нещо, колкото и да ти се иска. И в Общината е същото“, подчерта кметът.

 

И добави – ясно и хладнокръвно: „Не мога да позволя столичани да бъдат заложници. Искам решение, не шантаж.“


Докато шофьорите на градския транспорт протестират, а кметът Васил Терзиев размахва бюджетния тефтер, София продължава да плаща цената – не в левове, а в изгубени часове, изнервени родители и деца, които стигат на косъм до матурите си.

 

Отстъпката от 400 на 300 лева прилича повече на театрална реплика, отколкото на реален компромис. Липсват разчети, липсва план, липсва визия. Налична е само ескалация.

 

А къде е управлението?

 

Кметската упоритост има своето основание, но ако единственият отговор е „няма пари“, изниква логичният въпрос: защо 20 години знаехме, че дупката е бездънна, но никой не я запълни?

 

Градският транспорт в София отдавна е в колапс – и по маршрути, и в мотивацията на хората зад волана. Няма резерви. Няма и доверие. А когато диалогът се превръща в надвикване, всички губим. Най-вече столицата – заложник на собствената си парализа.

 

ФрогНюз

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4450 |19.05.2025 От „Оркестър без име“ до „Не затваряй очи“ – Павел Поппандов с приз на „Златната липа“ . 5| 7110 |19.05.2025 В Сливен на протест срещу Лечков и злите му кучета, които пак нападат . 4| 3188 |19.05.2025 „Бандерол“ — крилатата ракета, която може да преобърне правилата на играта на фронта . 3| 2180 |19.05.2025 Рак на простатата с метастази: Байдън започва битка за здравето си

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads