Кой ще си купи новия звяр на „Мерцедес“ и кой - мравката Тата Нано?
Тази година Mercedes-AMG представи прощалната версия на S65седана Final Edition, който има гигантски 6,0-литров V12 двигател под капака. По днешните стандарти, той обаче отделя твърде много въглероден диоксид в атмосферата, а неговата ефективност не е на най-високо ниво, така че немската марка просто е принудена да търси алтернатива. Затова студиото на Brabus е готово с модифициран мотор.
Под капака на Brabus GV12 900 (така ателието нарича своя тунингован SUV) е 6,3-литров турбо V12 с мощност 888 к.с. Въртящият му момент достига фантастичните 1500 Нм - повече от недостижимото доскоро Bugatti Veyron Super Sport (1200 Nm). Без съмнение, такова сцепление е достатъчно, за да преодолее всякаква настилка при всякакви условия. Моторът работи с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението до 100 км/ч става за 3,8 секунди, а максималната скорост достига 280 км/ч и се ограничава от компютър.
По отношение на визуалните промени Brabus разполага с предна броня с правоъгълни въздухопроводи, голяма емблема Brabus на решетката, качулка с масивен дефлектор, задна броня и арки на колелата с правоъгълни отдушници, въглеродна гарнитура на задната врата. Е и къде без маркови табели на задните крила…
Вътрешният интериор е доминиран от бяла кожа и карбон.
Така изглежда новият джип отвътре.
Автомобилът, според експертите е супер, но и цената е шокираща. Brabus оценява своя "Gelik" на 605 055 евро! Въпреки това заявките вече валят и най-много са от страни в Източна Европа. Според анализатори, такъв автомобил могат да си позволят хора, чийто годишен доход от 3 млн евро нагоре. Има и автомобили с по-малко екстри, които ще бъдат достъпни и за „по-бедни“ милионери…
От другата страна на "барикадата" е най-евтиният автомобил Тата Нано, Произведен е в Индия, притежава 4-степенна скоростна кутия, централно заключване. Цената му е около 2500 долара. Малчугана обаче вече има сериозен конкурент, пак индийско производство - Bajaj Qute. Той струва около 2300 долара. Вдига 70 км/ч и гори около 2-3 л бензин на 100 км в градски условия. Мощността му е 13 к/с.
Тата Нано
Любопитно е, че компанията Тата спря наскоро производството на Нано, защото въпреки ниската цена, той не е станал популярен сред купувачите и фирмата е претърпяла финансови загуби.
Моля, подкрепете ни.