3|
5487
|11.04.2014
НОВИНИ
Колко да плащаме за билетче за градския транспорт?
Анкета за цената на билета в столичния градски транспорт е организирал Центърът за градска мобилност. Проучването ще обхване 1000 активни пътници между 18 и 60 години, уточниха от общинското дружество. Социолози ще ходят от врата на врата и ще провеждат интервюта с анкетни карти.
Един от въпросите ще е колко биха платили за едно пътуване столичани. Той ще е открит и всеки анкетиран може да посочи своя цена, като в питането е уточнена сегашната стойност от левче, пише "Монитор".
„От март започна провеждането на социологическо проучване, което да даде по-цялостна картина по отношение на очакванията на гражданите за тарифната политика”, обясни зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. Анкетата се извършва от социологическа агенция, като Столичната община е заделила около 10 бона за мнението на гражданите. Резултатите трябва да са готови до края на месеца.
Цената на билета не е променяна от пет години. От няколко месеца дружеството изготвя нова тарифна политика, която се очакваше да бъде готова през март. Предвиждат се и нови превозни документи които да са по-удобни за пътниците.
„Няколкото изготвени до момента предложения са върнати за корекции и за допълнителни финансови обосновки”, уточни Христов. Междувременно стана ясно, че българите и поляците се возят в най-лошия транспорт в Европа според доклад на Европейската комисия. Класацията сравнява постигнатото от държавите членки в 22 свързани с транспорта категории.
Отличници в проучването са Холандия и Германия, които имат най-високи резултати в 11 категории, докато Гърция, България и Полша са в дъното на класацията. Данните са обобщени по вид транспорт, като внимание е обърнато и на инфраструктурата, околната среда, иновациите и безопасността. Целта на класацията е да представи моментното състояние на транспорта в държавите членки и да им помогне да установят недостатъците и да определят инвестиционните и управленческите приоритети.
Докладът обединява данни от различни източници - Евростат, Европейската агенция за околна среда, Световната банка и ОИСР. Намерението на комисията е през следващите години да усъвършенства показателите в диалог с държавите членки, транспортния отрасъл и други заинтересовани страни, както и да проследи напредъка на държавите членки.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads