Реклама / Ads
3| 5500 |11.04.2014 НОВИНИ

Колко да плащаме за билетче за градския транспорт?

.
Анкета за цената на билета в столичния градски транспорт е организирал Центърът за градска мобилност. Проучването ще обхване 1000 активни пътници между 18 и 60 години, уточниха от общинското дружество. Социолози ще ходят от врата на врата и ще провеждат интервюта с анкетни карти.
 

Един от въпросите ще е колко биха платили за едно пътуване столичани. Той ще е открит и всеки анкетиран може да посочи своя цена, като в питането е уточнена сегашната стойност от левче, пише "Монитор".

„От март започна провеждането на социологическо проучване, което да даде по-цялостна картина по отношение на очакванията на гражданите за тарифната политика”, обясни зам.-кметът по транспорт Любомир Христов. Анкетата се извършва от социологическа агенция, като Столичната община е заделила около 10 бона за мнението на гражданите. Резултатите трябва да са готови до края на месеца.

Цената на билета не е променяна от пет години. От няколко месеца дружеството изготвя нова тарифна политика, която се очакваше да бъде готова през март. Предвиждат се и нови превозни документи които да са по-удобни за пътниците.

„Няколкото изготвени до момента предложения са върнати за корекции и за допълнителни финансови обосновки”, уточни Христов. Междувременно стана ясно, че българите и поляците се возят в най-лошия транспорт в Европа според доклад на Европейската комисия. Класацията сравнява постигнатото от държавите членки в 22 свързани с транспорта категории.

Отличници в проучването са Холандия и Германия, които имат най-високи резултати в 11 категории, докато Гърция, България и Полша са в дъното на класацията. Данните са обобщени по вид транспорт, като внимание е обърнато и на инфраструктурата, околната среда, иновациите и безопасността. Целта на класацията е да представи моментното състояние на транспорта в държавите членки и да им помогне да установят недостатъците и да определят инвестиционните и управленческите приоритети.

Докладът обединява данни от различни източници - Евростат, Европейската агенция за околна среда, Световната банка и ОИСР. Намерението на комисията е през следващите години да усъвършенства показателите в диалог с държавите членки, транспортния отрасъл и други заинтересовани страни, както и да проследи напредъка на държавите членки.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 4| 5838 |10.04.2014 Консултант: С бързи кредити плащаме тока . 3| 5439 |10.04.2014 Няколко формации се обединиха в Клуб "Патриотично действие" . 10| 5436 |03.04.2014 Не плащаме тока, ако е надписан с 50% . 14| 7077 |31.03.2014 Курумбашев: Първанов да отправи поне толкова критики към Борисов, колкото към Станишев

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads