Комитова и Петков: И при язовирите, и при магистралите има дружества – шапки
"Първо имаме прескочени обществени поръчки, след това имаме фирми, които сами си определят цените. Трето - има огромен инвестиционен риск, тъй като са дадени едни пари на фирми, които не са били необходими по това време. Това са големи пропуски, извършени от ръководителя на "Автомагистрали" г-н Беличев", обясни Комитова.
Тя бе категорична, че трябва да се върнат обществените поръчки и парите към тях. Комитова не е съгласна и тези поръчки да се правят на инженеринг. Според нея трябва да има 84 компании, които да се справят с 84-те свлачища.
"Това означава, че вместо да имаме раздадени 400-500 млн. лв. на 25 фирми, сме могли да включим 250 компании, които са малки и средни предприятия. Но са се случили и други дефекти. Ние сме пренебрегнали пазарната икономика, пренебрегнали сме конкуренцията. Фирма, която за денонощие получава 100 млн. лв. аванс, имаме такъв случай в "Автомагистрали", как се състезава с останалите фирми, които сто години няма да им стигнат за 100 млн. лв. В тази насока трябва да работим - към малките и средни предприятия", категорична бе тя.
От своя страна министърът на икономиката Кирил Петков изтъкна, че проблемите в двете министерства са общи. „И при язовирите, и при магистралите има дружества – шапки“, добави той.
Той посочи и сходен случай в икономическото министерство - при 416 язовира, 86% от договорите са сведени до 7 компании. От тези 416 язовира са завършени само 10, от които нито един не е в експлоатация и не е пълен.
Моля, подкрепете ни.