6|
4578
|03.06.2016
НОВИНИ
Концесионерът с най-дебел джоб взима летище “София”
Който извади най-голяма сума, най-вероятно ще спечели концесията на летище “София”. Това става ясно от откритата процедура, обявена днес от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Тежестта на размера на еднократното и годишно концесионно плащане е оценено с 55 на сто.
Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10.
Бизнес предложението е оценено на 25 на сто от оценката, инвестиционната програма с размера на инвестициите е с относителна тежест 15 на сто, а въпреки нарастващата опасност от терористични атаки мерките за сигурност са с тежест едва 5%.
От това става ясно, че държавата се интересува главно от парите, които ще бъдат наляти в централния бюджет, а не толкова от развитието на най-голямото летище в България.
Изискванията към кандидатите включват опит като летище оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници, опит при изграждането на летищна инфраструктура и “надеждни гаранции за осигуряване на финансирането”
Срокът на концесията е 35 години. Бъдещият концесионер трябва да заплати минимално еднократно концесионно плащане, в размер не по-малък от 550 000 000 лева без ДДС.
Участникът, определен за концесионер поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.
Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване – 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.
Очаква се за целия период на концесията ползите за държавата да бъдат за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестиции на бъдещия концесионер ще имат добра възвращаемост, казват от Министерството на транспорта.
Преди дни във Варна лидерът на ДСБ Радан Кънев заяви, че името на концесионера отдавна вече е ясно - “Фрапорт” - компания, в която участие има холдинга “Химимпорт” на ТИМ, собственик и на “България Ер”.
Бизнес предложението е оценено на 25 на сто от оценката, инвестиционната програма с размера на инвестициите е с относителна тежест 15 на сто, а въпреки нарастващата опасност от терористични атаки мерките за сигурност са с тежест едва 5%.
От това става ясно, че държавата се интересува главно от парите, които ще бъдат наляти в централния бюджет, а не толкова от развитието на най-голямото летище в България.
Изискванията към кандидатите включват опит като летище оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници, опит при изграждането на летищна инфраструктура и “надеждни гаранции за осигуряване на финансирането”
Срокът на концесията е 35 години. Бъдещият концесионер трябва да заплати минимално еднократно концесионно плащане, в размер не по-малък от 550 000 000 лева без ДДС.
Участникът, определен за концесионер поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.
Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.
Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване – 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.
Очаква се за целия период на концесията ползите за държавата да бъдат за над 1,2 милиарда лева, като предварителните анализи показват, че инвестиции на бъдещия концесионер ще имат добра възвращаемост, казват от Министерството на транспорта.
Преди дни във Варна лидерът на ДСБ Радан Кънев заяви, че името на концесионера отдавна вече е ясно - “Фрапорт” - компания, в която участие има холдинга “Химимпорт” на ТИМ, собственик и на “България Ер”.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads