Реклама / Ads
0| 2520 |17.08.2022 НОВИНИ

Корупция или бездействие от МРРБ и АПИ пречат да се укрепят свлачищата около тунел "Железница"?

.
Институтът за пътна безопасност (ИПБ) установи, че съоръжението тунел “Железница“ е изпълнено предсрочно и е напълно готово за въвеждане в експлоатация. Всичко е построено за година и половина. За този срок на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят две свлачища. Смята се, че става дума за пазарлъци за комисионни.

Въпреки че тунелът “Железница” е напълно готов, две свлачища от двете му страни пречат на въвеждането му в експлоатация. За свлачищата се знае повече от година и половина, но до този момент не са предприети никакви мерки за тяхното укрепване, пишат от ИПБ. 

 

“Оказва се, че за година и половина строителите са построили най-дългия тунел в България, изградили са четири мостови съоръжения, хеликоптерна площадка, обслужващ тунелен път и подпорни стени, а държавните институции в лицето на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят за същия срок две свлачища”, става ясно от доклада. 

 

Според източници на ИПБ, този фарс се разиграва поради пазарлъци за комисиони, към които се стремят длъжностни лица от бившите ръководства на МРРБ и АПИ. Корупцията в България трудно се доказва, но при съпоставката на фактите, думите на източниците  могат да получат сериозен кредит на доверие, пишат от ИПВ. 

 

“Разработено е проектното решение за укрепване на свлачището след тунел "Железница" по автомагистрала “Струма“ и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване”, заявява по време на блиц контрол в НС бившият вече регионален министър Гроздан Караджов. 

 

Към днешна дата обаче, от бившето ръководство на АПИ не са предприети никакви действия, за да започнат укрепителните дейности на свлачищата. 

 

Според  източниците на ИПБ това е така, тъй като строителните фирми отказват да плащат комисиони, а и много от тях вече печелят поръчки в западни европейски държави и стават все по устойчиви на корупционен натиск. 

 

“Тук е момента да призовем новото ръководство на МРРБ и АПИ да дадат в спешен порядък отговор, какво се случва с тези 200 милиона лева платени в аванс още през 2019 г. и как така до този момент няма укрепено нито едно свлачище? Ще бъде ли потърсена отговорност на бившия министър Гроздан Караджов и бившия председател на АПИ Тодор Василев за бездействието им? На корупционна практика ли е било подчинено това бездействие и било ли е стимулирано с подобаващи комисиони?”, питат от ИПБ.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2629 |07.08.2022 Диана Русинова: Повечето шофьори пътуват през нощта - тогава контрол няма и корупцията е голяма . 0| 26554 |23.07.2022 Рамадан Аталай: В сряда вадим данни за корупция, свързани със спиране на руския газ . 0| 3301 |21.07.2022 Гешев казва, но не разкрива: Седем души на високи нива в държавата са сред разследваните за корупция . 0| 2790 |21.07.2022 ГЕРБ обвинява Кирил Петков, че е крил доклад на ДАНС за ”Джемкорп” - корупция за 1 млрд. лв

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads