Реклама / Ads
8| 2677 |10.04.2025 НОВИНИ

Некомпетентност и корупция. АПИ похарчила над 2,5 милиарда за ремонти без договори

.
Източник: БГНЕС
Институтът за пътна безопасност изпрати становище до медиите за работата на АПИ след направено проучване. То показва, че за 3 години АПИ е похарчила над 2,5 млрд. лв. за ремонт и поддръжка на пътища. 40% от всички катастрофи са причинени от неправилно възприятие на пътните условия от страна на шофьорите. Основна причина за това е липса или неправилна организация на движението, неравности по пътното платно, недостатъчно сцепление между гумите и асфалта и др.
 

Шефът на АПИ твърди, че пътищата не са били поддържани, защото нямало сключени договори за тази дейност. ИПБ извърши преглед и анализ на официални бюджетни данни за разходването на средства. В периода 2022-2023 година АПИ е похарчила рекордните 1,7 милиарда лева за текущ ремонт и поддръжка.

 

За сравнение в периода 2019-2020 година агенцията е похарчила около 184 млн. лева за същата дейност. За миналата година са изразходвани 750 млн. лв. от заложени 1,7 млрд. лв".


За три години са похарчени 2,5 млрд. лв. за текущ ремонт и поддръжка, което е увеличение с близо десет пъти, без да е налице подобряване на пътната инфраструктура.

 

Председателят на УС на АПИ инж. Йордан Вълчев е в ръководството на агенцията от ноември 2023 г. Възниква въпросът как поверената му институция е похарчила близо 1 млрд. лв., без да е имала договори? Нещо повече, АПИ упорито продължава да работи в мъгла, като не публикува месечните си финансови отчети".


Изводи:

 

- Администрацията на АПИ е некомпетентна да управлява ресурсите за поддръжка и ремонт на пътищата;

- В АПИ е налице корупция;

- Съвкупност и от двете - некомпетентност и корупция.

 

Заключение:

 

"Не е възможно нито един държавен служител да бъде замесен в корупция за милиарди левове, без да бъде покровителстван от политиците. Проверка на ИПБ показва, че през целия период 2019-2025 година са сменени 7 управителни съвета на АПИ и почти нито един директор на дирекция в АПИ. Следователно политиците смятат, че служителите на АПИ са компетентни".


Корупцията ли ни убива по пътищата на България?

 

"Сега се организират протести срещу пътните убийци, но те не били политически. Какви са тогава и срещу кого протестират? Срещу държавата. А нима държавата не се представлява от политиците, които ние избираме? Не става ясно как с молебен пред катедралата"Александър Невски" ще променим системата".


"Прави се пореден опит гневните граждани да бъдат излъгани и употребени, а страхът да продължава да ни убива по нашите пътища. За една нощ майките, загубили деца по пътищата, промениха мнението си – от оставка към благодарности. Какво се е случило през тази нощ – само те си знаят. Цели се да бъдат скрити имената на истинските виновници за състоянието на пътната безопасност. Никой гражданин не се качва в автомобила, за да прави катастрофи и да убива".

 

Според Института за пътна безопасност "действащият министър-председател Росен Желязков и неговото правителство имат възможност да променят изцяло системата за управление на пътищата в България и да създадат механизмите за прозрачно и ефективно разходване на ресурсите за ремонт и поддръжка на пътищата. В противен случай ще остане в историята като Мистър 20".

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 3944 |10.04.2025 Европейци, ама все недотам. Парламентът се е заел с поредната реформа, за която твърди, че се прави в името на децата . 5| 22102 |10.04.2025 АЕЦ "Козлодуй" едно от най-подходящите места за развитие на изкуствен интелект . 0| 10056 |10.04.2025 Земеделското министерство: Кампанията по директни плащания няма да бъде удължавана . 0| 2472 |10.04.2025 Нови правила за компенсациите при закъснели полети заплашват обезщетенията

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads