Реклама / Ads
6| 2298 |11.04.2025 НОВИНИ

Костадинов слави музейни експонати с червени звезди, но не казва как да подобрим бойната авиация без да купуваме нова техника

.
Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов отправи критика към започналите да пристигат НАТО-вски изтребители F-16, като критикува състоянието на бойната ни авиация. По думите му преди 40 години България е имала над 400 изтребителя, а днес ВВС са в незадоволително състояние.
 

Лидерът на партията, която се бори срещу еврото, се снима до музейни експонати на изтребители с червени звезди, където направи и въпросните твърдения.

 

Той критикува купуването на F-16, като заяви, че това е оставял модел изтребител, като посочи, че това е "американският аналог на МиГ-29, който всички у нас обявиха за остарял и архаичен".







Как, според Костадинов обаче, след като ВВС няма голям брой изтребители в изправност, се предполага да се сдобием с такива, ако не ги купим?

 

Защото МиГ-ове има, но има и проблеми с ремонтите им. Не може да ги пратим за ремонт в Русия, която ни е обявила за "неприятелска държава", не може и да харчим до безкрай средства за ремонти на самолети, които действително летят от години.

 

Макар и по-стар модел, F-16, които ще служат на Българските военновъздушни сили са ново строителство, буквално излизат от завода. Да ги сравняваме с действено стари самолети, произведени от държава, която ни е обявила за "неприятелска", е меко казано нелепо.

 

F-16 се прави от 1973 г. и до днес са произведени близо 5000 екземпляра. Пристигналият днес F-16 Block 70 е първият нов боен самолет във Военновъздушните ни сили от 35 години.

 

До края на 2027 г. България трябва да има пълна ескадрила от F-16 Block 70 – 16 на брой.

 

През 1911 г. се поставя началото на авиационна програма за изграждане на българската авиация. Общото мнение е, че бойното използване на самолета в България е предстоящо. Авиацията ще стане “очите и ушите” на армията и трябва да действа “устремно, решително и силно”.


Българското правителство взема решение за обучение на летци и аеромеханици и за закупуването на самолети. На 3 април 1912г. с заповед, на министъра на войната се обявява списъкът на 17 офицери, издържали конкурсните изпити за пилоти. Обучението им се извършва във Франция (в летателна къща “Блерио” в Етамп, Военно въздухоплавателно училище “Сапьор аеростиерс” в Париж и фабрика “Воазен”), Германия (фабрика “Албатрос”) и Великобритания (фабрика “Бристол”).


Закупени са седем самолета и с тях в края на юли 1912 г. се създава първото аеропланно отделение на българската войска. Така се слага началото на военната авиация у нас.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 2241 |11.04.2025 Мохамед Салах остава в Ливърпул – подписa нов договор с клуба . 6| 2511 |11.04.2025 Къде са най-рисковите пътни участъци у нас? И защо АПИ не смята, че АМ "Хемус" е опасна? . 0| 2386 |11.04.2025 Митата на Тръмп: Какво се случи и какъв е планът на Европа? . 0| 3780 |11.04.2025 Как с игра да учим учениците да разпознават дезинформация? Факултетът по журналистика на СУ намира отговора

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads