Костадинов слави музейни експонати с червени звезди, но не казва как да подобрим бойната авиация без да купуваме нова техника

Лидерът на партията, която се бори срещу еврото, се снима до музейни експонати на изтребители с червени звезди, където направи и въпросните твърдения.
Той критикува купуването на F-16, като заяви, че това е оставял модел изтребител, като посочи, че това е "американският аналог на МиГ-29, който всички у нас обявиха за остарял и архаичен".
Как, според Костадинов обаче, след като ВВС няма голям брой изтребители в изправност, се предполага да се сдобием с такива, ако не ги купим?
Защото МиГ-ове има, но има и проблеми с ремонтите им. Не може да ги пратим за ремонт в Русия, която ни е обявила за "неприятелска държава", не може и да харчим до безкрай средства за ремонти на самолети, които действително летят от години.
Макар и по-стар модел, F-16, които ще служат на Българските военновъздушни сили са ново строителство, буквално излизат от завода. Да ги сравняваме с действено стари самолети, произведени от държава, която ни е обявила за "неприятелска", е меко казано нелепо.
F-16 се прави от 1973 г. и до днес са произведени близо 5000 екземпляра. Пристигналият днес F-16 Block 70 е първият нов боен самолет във Военновъздушните ни сили от 35 години.
До края на 2027 г. България трябва да има пълна ескадрила от F-16 Block 70 – 16 на брой.
През 1911 г. се поставя началото на авиационна програма за изграждане на българската авиация. Общото мнение е, че бойното използване на самолета в България е предстоящо. Авиацията ще стане “очите и ушите” на армията и трябва да действа “устремно, решително и силно”.
Българското правителство взема решение за обучение на летци и аеромеханици и за закупуването на самолети. На 3 април 1912г. с заповед, на министъра на войната се обявява списъкът на 17 офицери, издържали конкурсните изпити за пилоти. Обучението им се извършва във Франция (в летателна къща “Блерио” в Етамп, Военно въздухоплавателно училище “Сапьор аеростиерс” в Париж и фабрика “Воазен”), Германия (фабрика “Албатрос”) и Великобритания (фабрика “Бристол”).
Закупени са седем самолета и с тях в края на юли 1912 г. се създава първото аеропланно отделение на българската войска. Така се слага началото на военната авиация у нас.
Моля, подкрепете ни.





