Манол Генов, БСП: Пътната агенция на ГЕРБ носи отговорност за опасния околовръстен път на Пловдив, погълнал 25 милиона лева
Онова, срещу което десетки хиляди водачи, ползващи ежедневно околовръстния път на Пловдив, негодуват вече е официално потвърдено и от експерти. За съжаление, настоящият служебен регионален министър не може нито да събори нелепия и опасен пътен ремонт, нито да върне хвърлените по безотговорен начин десетки милиони лева държавни средства. Чака се АПИ да реагира, но коя точно АПИ? Тази, която от броени дни има ново ръководство, или онази, с високомерния доскорошен шеф, Георги Терзиев, личен глашатай на Бойко Борисов,който дори се чудеше защо най-сетне са го уволнили?
Експертите от одитирането нямаше как да не дойдат на място, след като жители на Пловдив и всички населени места в региона, а и не само те, изпаднаха в ужас при вида на уж ремонтираното околовръстно трасе. Техните заключения са безапелационни. В новоремонтирания участък липсват водоотводнителни канавки, вертикалната сигнализация с пътни знаци почти на 100% изобщо не е подменена и обърква водачите, категорични са експертите. Новата пътна настилка недомислено позволява движение с високи, дори над разрешените, скорости, а за капак, на определени места изобщо липсват знаци за ограничаване на скоростта или забраняващи изпреварванията. Тепърва АПИ следва да намерят оптималната за създалата се ситуация организация на пътна безопасност.
Бившето ръководство на АПИ трябва да носи отговорност за този безобразен престъпен пътен ремонт на републиканско трасе, каквото е околовръстното на Пловдив. Заради допуснатия хаос в ремонта, погълнал десетки милиони лева държавни пари, сега тепърва ще се търсят варианти за мерки по редуциране на скорост или контрол с видеонаблюдение на проблемни участъци от околовръстното. Кой, как, под какъв натиск и за колко пари е допуснал обходният път на Пловдив да бъде окатанчен с недомислени мантинели, при положение че по протежението му повече от видимо е, че има индустриална зона, интензивен трафик на селскостопанска техника, а успоредно с това се смесват посоки на придвижване на транзитен товарен с локален автомобилен трафик? Тепърва ще се мислят спасителни варианти дали на места можело да има поне осветление на пътя. Новото ръководство на Пътната агенция не само трябва да намери спешни обезопасителни допълнителни решения, но и да има смелостта да потърси отговорност от предшествениците си. Тези, които допуснаха този съмнително спешен текущ ремонт, който на финала си застрашава повече пътния трафик.
Отговорни са и Областно пътно управление, бившият областен управител и Община Пловдив, които с мълчание или неправомерни оценки заблуждаваха хората колко всичко е безопасно и процедурно спазено. Иначе стотиците хиляди, ползващи околовръстното на Пловдив ежедневно, трябва да са сигурни, че в близките няколко години нормално околовръстно тук трудно може да има. Въпреки че последните години министрите на ГЕРБ омайваха хората, че ей сега започва големият ремонт, с удвоени платна и пр., държавата все още не е завършила докрай процедурите по възлагане проектирането на ново околовръстно на Пловдив. Една от трите обособени възлагания все още е в процедура, а работа ще започне едва след осигурено финансиране. По прогнози, ще се търсят за този път около 200 милиона. И след като трябва да се търсят 200, защо междувременно да не попилеем едни 30-50 милиона като уж текущ ремонт, е била логиката на герберската Пътна агенция. Знаели са, че хвърлените сега десетки милиони ще отидат на вятъра втори път. След толкова много работата, работа, работа и видими резултати, сега ГЕРБ искат да сложат ред в хаоса. Няма как да им се получи на онези, които трябва да им потърсят отговорност за хаоса дотук.
Моля, подкрепете ни.