Реклама / Ads
6| 3879 |07.06.2024 НОВИНИ

Машинистът, срязал спирачките на влака: Не съм убиец, това е отчаян опит да покажа какво се случва в Лом

.
Източник: скрийншот
"Аз не съм убиец, това е отчаян опит да покажа какво се случва в Лом", това каза машинистът, срязал спирачките на влака пред БНТ.
 

49-годишният машинист Никола Георгиев с коментар пред БНТ за случилото се на 1 юни на гарата в Лом. Тогава локомотив на пътническия влак осъмна с прерязани спирачки и счупено предно стъкло на машината. От БДЖ определиха акта като "тероризъм". От Окръжната прокуратура в Монтана съобщиха, че за деянието е задържан машинист, който бил в конфликт със свои колеги.

 

Аз не съм убиец и терорист и не мисля да бъда такъв. Аз имам 29 години трудов стаж, не съм допускал нарушение досега по безопасността, нямам наказания, но в отчаяния си опит да покажа, какво се случва в Лом от ломските бригади - пробегнах до това", каза той.


Георгиев повредил локомотива, за да покаже, че бригадата, отговаряща за влака е оставила машината без надзор, което е нарушение. По думите му не е било възможно влакът да потегли и да се стигне до инцидент:







"Ние сме назначени на работа и ни се плаща нощен труд за това и ни се води работно време, такова е дежурство. Вечерта станах и се ядосах малко повече отколкото трябва, взех от чантата ножа, с който се храня. Отидох и срязах спирачките, маркучите между кош и талига на локомотива след което счупих и предното стъкло на машиниста. Направих това в отчаян опит да докажа нарушения, които не трябва да ги допускат. Целта ми беше влакът да не потегли от гарата, затова счупих и прозореца на машиниста."

 

На въпрос на БНТ, защо е срязал спирачките, а не е счупил само стъклото, Георгиев отговори:

 

"Ако е само счупеното стъкло е възможно да се прикрие, защото може да се придвижи до междугарие с уговорки и никой нищо няма да разбере. Многократно за това съм разговарял и сигнализирал. За системните нарушения на локомотивните бригади от Лом, които напускат локомотива и си отиват вкъщи да спят. "
Официално писмени жалби до ръководството на железниците Георгиев не е подавал:

 

"Ако пуснеш рапорт или се жалваш срещу някого след време ни наказват, ако се окажат техни хора за дежурството."

 

"Съжалявам, да, но тогава виждах само този начин да покажа на управниците, на инструктора, на началника на депото да вземат малко по-строги мерки. А тази локомотивна бригада и друг път е оставяла локомотива без надзор."

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 184 |16.12.2025 Надпреварата продължава: САЩ спънаха сделката „Лукойл“-Xtellus Partners . 0| 402 |16.12.2025 Ниската цена на петрола застрашава четвърт от руския бюджет и финансирането на армията . 0| 294 |16.12.2025 България е с едно от най-ниските нива на свободни работни места в ЕС . 1| 428 |16.12.2025 Скандал на пазара в Одрин – българи търгуват с фалшиви петдесетолевки

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads