Машинисти пред Фрог: Катастрофата е заради грешна информация в електрониката
Първият вариант за техническия проблем е автоматичната контролираща система в локомотива да е била развалена и да не е работела. Вторият вариант е да е подадена грешна информация, че влакът ще се движи направо, а в действителност композицията е трябвало да влезе в отклонителен коловоз. Това означава, че при скорост 98 км/ч, с която се е движел влакът на прав участък дори теоретично не е възможно да се случи дерайлиране. Влизането в отклонението обаче е станало толкова бързо, че машинистите не са имали време да реагират.
Автоматичната контролираща система на практика представлява влаковия аналог на автомобилната GPS навигационна система. Според железничари, електрониката в локомотивите не е качествена, често се разваля и тогава машинистите разчитат на традиционните методи за комуникация, които са по-бавни във времето.
От Локомотивно депо – Пловдив са обезпокоени, че за инцидента може да бъдат обвинени двамата машинисти – загиналия Венко Тодоров и колегата му Христо Киляшев. Железничарите уточниха, че Киляшев не е бил помощник-машинист, а правоспособен машинист. Според правилника в железниците, при път над 4 часа, влакът се управлява от двама машинисти, които са равноправни.
Диана Тодорова
Моля, подкрепете ни.