29|
5959
|30.01.2016
НОВИНИ
Миков: Кунева ще довърши българското образование
Не може опозицията да подкрепя персоналните промени в кабинета, заяви лидерът на БСП Михаил Миков по Дарик радио. Не знам дали сега вашият въпрос е абсурден или моят отговор ще бъде доста тривиален, отговори той на въпроса ще подкрепи ли левицата номинацията на Кунева за образователен шеф.
Не може опозицията да подкрепя персоналните промени в кабинета. Меглена Кунева отива да довърши ликвидацията на българското образование, която е започнало при предишния мандат на ГЕРБ, каза още той.
Основният проблем на образованието е, че се прокарва един закон, който премахва Закона за народната просвета, технологизира заглавието, а всъщност го прави по-недостъпно, по-далечно от хората и разбива една добра система, която е функционирала по време на Третата българска държава и никой не си позволявал да я разбие по този начин. В момента се въвежда правило, че една част от учебната програма е задължителна, а другата училищата ще я определят според възможностите си и според желанията на учениците.
Въвежда се домашно образование, ерго вкъщи можеш да учиш малко ислям, малко някаква друга религия. Труден закон, тежък закон, който ще затрудни изключително прилагането на законодателството.
Виждате големите скандали, които възникнаха. Няма яснота, как изглежда учебната програма на българския ученик и такава скоро не се очертава. Виждате, че се местят едни произведения „История славянобългарска”, други класици -Ботев, Смирненски, Вапцаров. Вкарва се неолиберална идеология в образованието. Натоварва се и с политически очаквания. Чувам, че някои искат да се изучават периоди от историята, които не са история, а са свързани с актуалната политика, каза Миков и даде пример с най-новата история - социалистическия период и периода след 1989 г. Трябва да има достатъчно време, за да се разглежда периода исторически, а не натоварен с политика.
Дебатът за думата „робство” и „присъствие” трябва да приключи и на децата да им се предложи това, което е крайна точка от дебата, каза той.
Основният проблем на образованието е, че се прокарва един закон, който премахва Закона за народната просвета, технологизира заглавието, а всъщност го прави по-недостъпно, по-далечно от хората и разбива една добра система, която е функционирала по време на Третата българска държава и никой не си позволявал да я разбие по този начин. В момента се въвежда правило, че една част от учебната програма е задължителна, а другата училищата ще я определят според възможностите си и според желанията на учениците.
Въвежда се домашно образование, ерго вкъщи можеш да учиш малко ислям, малко някаква друга религия. Труден закон, тежък закон, който ще затрудни изключително прилагането на законодателството.
Виждате големите скандали, които възникнаха. Няма яснота, как изглежда учебната програма на българския ученик и такава скоро не се очертава. Виждате, че се местят едни произведения „История славянобългарска”, други класици -Ботев, Смирненски, Вапцаров. Вкарва се неолиберална идеология в образованието. Натоварва се и с политически очаквания. Чувам, че някои искат да се изучават периоди от историята, които не са история, а са свързани с актуалната политика, каза Миков и даде пример с най-новата история - социалистическия период и периода след 1989 г. Трябва да има достатъчно време, за да се разглежда периода исторически, а не натоварен с политика.
Дебатът за думата „робство” и „присъствие” трябва да приключи и на децата да им се предложи това, което е крайна точка от дебата, каза той.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads