6|
5120
|29.01.2016
НОВИНИ
Миков: МС да отложи закона за училищното образование
„Ние, от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ, настояваме до сряда Министерски съвет да внесе законопроект за отлагане влизането в сила на Закона за предучилищното и училищно образование. Ако не бъде внесен до сряда, то ние ще внесем такъв законопроект, защото смяната на министри не решава нищо”. Това заяви от парламентарната трибуна в декларация от името на ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ лидерът на левицата Михаил Миков.
По думите му политиката на ГЕРБ в две правителства е последователна в тази сфера - последователна в хаоса в системата, последователна в убиването на патриотизма и възпитанието в българското средно образование, последователна в тежките поражения, които нанася на българските деца. „Политика, заложена и финансирана с поне десетина милиона лева. Крайно време е да започнат да излизат имената на тези експерти, които местят напред- назад „История Славянобългарска”, Ботев, Вапцаров, Смирненски, които обезкостяват гръбнака на българското образование”, каза още Миков. Лидерът на БСП прочете и част от имената на вносителите на закона и подчерта, че самият министър не е вносител, а реакцията на премиера, който поиска оставката му, няма как да е навременна, защото за тези проблеми от ляво са предупреждавали многократно.
Миков обобщи резултатите от закона. „Единствената реформа в образованието е премахване на автори и произведения. Отпадат „История Славянобългарска”, Ботев, Смирненски, Вапцаров. Под натиска на обществото се връщат незнайно кога, незнайно къде, незнайно по какъв начин те ще станат достояние на българските ученици в училище”, каза още той. По думите му отпадат и цели периоди от българската история заради политическата коректност на днешното управление, заради това, че „трябва да сме кротки, благи, да не четем бурните стихове на Ботев и Вапцаров”. Миков продължи, че практически законът урежда търговски практики с многобройните учебници, печатници и най-вече с печалбите около тях. „Регламентирахте домашното образование, с което върнахте българската народна просвета в 19-ти век, тогава, когато още няма самостоятелна българска държава. Проблемът с домашното образование е и друг. Ако в училище може да се санкционира проповядването на радикален ислям, как ще контролира общество, държава дали такова обучение не се провежда в домашни условия?”, каза още лидерът на БСП.
Миков попита какво означава, че всяко училища, въз основа на съответния рамков учебен план, ще разработва училищен учебен план, съобразно интересите на учениците и възможностите. „Ако има петима учители по физкултура, то сигурно половината програма ще бъде само по физкултура или по пеене и рисуване – не, че от тези предмети няма нужда”, даде пример Миков. Той бе категоричен, че образованието не е услуга, както управляващите го разглеждат, не е бизнес, около който редица фирми да печелят от образованието на българските деца, а е благо, конституционно закрепено. „Правото на образование е неотменимо човешко право и то трябва да бъде гарантирано от държавата за всяко дете, за всеки гражданин - при равни условия, които да дадат и равни възможности на българските деца”, категоричен бе Михаил Миков. Той се обърна към управляващите: „Днес призоваваме отново онези, които откраднахте просветата от българските деца, да я върнете там, където е мястото й и да спрете с лабораторни бизнес упражнения с образованието, защото това е вредно за българската нация, вредно е и за вашите деца, не само за децата, чиито родители изригват днес на протест в социалните мрежи”, завърши Михаил Миков.
Пълният текста на декларацията:
Случващото се в системата на образованието е типичен видим резултат на управлението на ГЕРБ. Политика, заложена и финансирана с поне десетина милиона лева и крайно време е да започнат да излизат имената на тези експерти, които местят напред- назад История Славянобългарска, Ботев, Вапцаров, Смирненски, които обезкостяват гръбнака на българското образование. С тази политика се пренебрегва националният интерес, всява се хаос и страх сред гражданите.
Вредният Закон за предучилищното и училищното образование поставя под въпрос бъдещето на българите като народ с общо национално самосъзнание, но също така и възможността на децата за равен шанс за развитие и житейска реализация. Проблемите в закона не могат да се представят за изненадващи. Добре е, че и обществото го разбира. Все повече родители, деца, общественост ще усещат това, което ГЕРБ им сервира като политика в средното образование. Ние предупреждавахме за тях многократно. Предупреждаваха учители, родители, общественост. Затова и реакцията на премиера срещу закона няма как да е своевременна днес, месеци след като ние назовахме проблемите, заради които на министри се искат оставките сега. Още повече, че самият министър не е вносител на законопроект и ако имената на експертите, усвоили милионите от Европа, за да направят тази каша в средното образование, все още не са известни на широката публика, то имената на тези 39 народни представители, Георг Георгиев не е сред тях, са известни.
Миков обобщи резултатите от закона. „Единствената реформа в образованието е премахване на автори и произведения. Отпадат „История Славянобългарска”, Ботев, Смирненски, Вапцаров. Под натиска на обществото се връщат незнайно кога, незнайно къде, незнайно по какъв начин те ще станат достояние на българските ученици в училище”, каза още той. По думите му отпадат и цели периоди от българската история заради политическата коректност на днешното управление, заради това, че „трябва да сме кротки, благи, да не четем бурните стихове на Ботев и Вапцаров”. Миков продължи, че практически законът урежда търговски практики с многобройните учебници, печатници и най-вече с печалбите около тях. „Регламентирахте домашното образование, с което върнахте българската народна просвета в 19-ти век, тогава, когато още няма самостоятелна българска държава. Проблемът с домашното образование е и друг. Ако в училище може да се санкционира проповядването на радикален ислям, как ще контролира общество, държава дали такова обучение не се провежда в домашни условия?”, каза още лидерът на БСП.
Миков попита какво означава, че всяко училища, въз основа на съответния рамков учебен план, ще разработва училищен учебен план, съобразно интересите на учениците и възможностите. „Ако има петима учители по физкултура, то сигурно половината програма ще бъде само по физкултура или по пеене и рисуване – не, че от тези предмети няма нужда”, даде пример Миков. Той бе категоричен, че образованието не е услуга, както управляващите го разглеждат, не е бизнес, около който редица фирми да печелят от образованието на българските деца, а е благо, конституционно закрепено. „Правото на образование е неотменимо човешко право и то трябва да бъде гарантирано от държавата за всяко дете, за всеки гражданин - при равни условия, които да дадат и равни възможности на българските деца”, категоричен бе Михаил Миков. Той се обърна към управляващите: „Днес призоваваме отново онези, които откраднахте просветата от българските деца, да я върнете там, където е мястото й и да спрете с лабораторни бизнес упражнения с образованието, защото това е вредно за българската нация, вредно е и за вашите деца, не само за децата, чиито родители изригват днес на протест в социалните мрежи”, завърши Михаил Миков.
Пълният текста на декларацията:
Случващото се в системата на образованието е типичен видим резултат на управлението на ГЕРБ. Политика, заложена и финансирана с поне десетина милиона лева и крайно време е да започнат да излизат имената на тези експерти, които местят напред- назад История Славянобългарска, Ботев, Вапцаров, Смирненски, които обезкостяват гръбнака на българското образование. С тази политика се пренебрегва националният интерес, всява се хаос и страх сред гражданите.
Вредният Закон за предучилищното и училищното образование поставя под въпрос бъдещето на българите като народ с общо национално самосъзнание, но също така и възможността на децата за равен шанс за развитие и житейска реализация. Проблемите в закона не могат да се представят за изненадващи. Добре е, че и обществото го разбира. Все повече родители, деца, общественост ще усещат това, което ГЕРБ им сервира като политика в средното образование. Ние предупреждавахме за тях многократно. Предупреждаваха учители, родители, общественост. Затова и реакцията на премиера срещу закона няма как да е своевременна днес, месеци след като ние назовахме проблемите, заради които на министри се искат оставките сега. Още повече, че самият министър не е вносител на законопроект и ако имената на експертите, усвоили милионите от Европа, за да направят тази каша в средното образование, все още не са известни на широката публика, то имената на тези 39 народни представители, Георг Георгиев не е сред тях, са известни.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads