4|
5126
|24.10.2014
НОВИНИ
Министър Коларова: Училищата нямат готовност за случаи "Ана-Мария"
Комисията, назначена по случая, трябва да се запознае с резултатите от доклада и обясненията на директорката на 4-то помощно училище за детето с диагноза "аутизъм" Ана-Мария, за което се смята, че е изнасилено. Това обяви министърът на образованието в служебния кабинет Румяна Коларова пред bTV.
Обяснението на директорката са признания за част от нарушенията. Има нарушения, които от моя гледна точка са силни. Едно от тях е оставянето на персонала, който не е квалифициран, да наблюдава децата. Т.е. те са оставяни на хора без педагогическо образование. Но оставете на спокойствие да приключи процедурата, ние искаме да бъдем прецизни, посочи още Коларова.
Първото нещо, което трябва да има, е проверка във всички останали училища, за да установим дали те имат готовност да се справят с аналогичен случай. Оказва се, че нямат готовност да реагират и нямат разписани правила за идентифициране на риска, за алармиране на институциите за закрила на детето прли подобни ситеации, коментира министърката.
Ами да не ги наричаме помощни, а безпомощни училища, коментира водещият Антон Хекимян.
До две седмици трябва да отстраним това, което е констатирано и училищата трябва да разпишат това, което са констатирали, отвърна Коларова.
Най-големия проблем на образованието е липсата на грамотност, посочи Коларова. Вторият голям проблем е този за професионалното обучение. В момента има над 900 центрове за обучение. Нито един от тези центрове не е проверен, посочи министърката и допълни, че на образованието не трябва да се гледа като на социална помощ.
Първото нещо, което трябва да има, е проверка във всички останали училища, за да установим дали те имат готовност да се справят с аналогичен случай. Оказва се, че нямат готовност да реагират и нямат разписани правила за идентифициране на риска, за алармиране на институциите за закрила на детето прли подобни ситеации, коментира министърката.
Ами да не ги наричаме помощни, а безпомощни училища, коментира водещият Антон Хекимян.
До две седмици трябва да отстраним това, което е констатирано и училищата трябва да разпишат това, което са констатирали, отвърна Коларова.
Най-големия проблем на образованието е липсата на грамотност, посочи Коларова. Вторият голям проблем е този за професионалното обучение. В момента има над 900 центрове за обучение. Нито един от тези центрове не е проверен, посочи министърката и допълни, че на образованието не трябва да се гледа като на социална помощ.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads