Министър Шишков: Външните връзки на камерите на ТОЛ системата са незаконни
Според регионалният министър трябва да се намери законов механизъм, който да определи строежът на кои магистрали е незаконен.
Трябва да се намери законов механизъм, за да може да бъде регламентирано незаконното строителство. За да има такива рамки е необходима промяна в Закона за устройство на територията. Това са фактите, с които съм запознал широката общественост. Държавата не може да си позволи да си затвори очите или да го скрие от обществото. Политическото говорене не е решаване на проблем. Решението е в промени в закона, за да може на тези строежи да бъде направен анализ. Тези строежи, които са в нормата ще бъдат обявени за търпими. При тези, в които има проблем, ще накараме строителите да ги коригират, уточни арх. Шишков.
Незаконно строителство е възлагано от 2018 до 2020 г. Това не са конкретни атаки към определен човек или бившите министри, това възлагане е било от тогавашните шефове на АПИ. Ако някой трябва да понася отговорност, това е управителния съвет на АПИ в периода 2018 – 2020 г. При незаконно строителство следите винаги остават. Основният проблем е във възлагането, посочи още служебният министър.
По думите му този механизъм ще важи и за ремонтите на язовирите.
По същия начин са възлагани ремонтите. Одобрени проекти с решение за строеж няма. Относно яз. Тополово – на времето беше проверяван и няма разрешение за строеж. На този язовир е започнат ремонт без строителни книжа. Януари месец миналата година се случва авария на язовира. Ако искаме да направим анализ за това строителство, дали отговаря на нормите е необходима проверка по законов път. Разрешението за строеж, което в последствие е издадено е няколко месеца преди встъпване в длъжност на служебния кабинет, коментира още Шишков.
Относно проверката на жълтите павета и ул. Граф Игнатиев, регионалният министър заяви: Министерството се включи, защото ремонтите са правени с европейски пари. Проверките не са атака към Столична община. Ако успеем да решим казуса ще помогнем на Столична община, а няма да и пречим. Удължихме срока. Ако не го бяхме направили през март София щеше да загуби над 20 млн. лв.
ВиК мрежата е в много лошо състояние. По европейски пари има шанс да бъде ремонтирана тази мрежа. На места има огромен провал за усвояване на парите. Пример за това е Варна. Общината се е забавила с устройствения план, добави още той.
Моля, подкрепете ни.