Министър Цоков: Използването на електронни бележки ще спести 24 часа труд на класните за година
Това заяви пред БНР министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Той разясни целите и предизвикателствата, пред които е изправена ръководената от него институция в началото на новата учебна година.
Проф. Цоков посочи, че реформите в образованието няма как да се случат, ако не се промени учебното съдържание.
"Нашият екип продължи един процес, при който десетки педагогически специалисти са извели промени в учебните програми от първи до десети клас, които ние през юли отворихме за обществено обсъждане. Направихме го с идеята да има приемственост между екипите в МОН. Идеята е в някаква степен да отпадне фактологичната натовареност на учениците, без да има по-сериозни размествания и преструктуриране на учебното съдържание, за да няма необходимост от нови учебници. Това ще облекчи учителите да ориентират обучението не само към овладяване и възпроизвеждане на знания, а и към формирането на уменията и компетентностите на учениците", отбеляза образователният министър.
Предложението да не се дават домашни на учениците не е стояло във фокуса на промените, предложени в Наредба 11, отбеляза проф. Цоков.
"Предложихме промени, свързани с регулирането на броя на самостоятелните или екипни работи на учениците, които се оценяват. Оценяването на проекти може да се извърши от двама или трима учители съвместно. Търсим възможност оценяването да се ориентира към формирането на умения и компетентности на учениците, а не само към възпроизвеждане на знание", подчерта той.
В Наредба 11 записахме, че самостоятелните работи могат да се дават и за възприемане на нови знания, допълни министърът
„Учителите могат да използват и модела на обърната класна стая, при който ученикът вкъщи получава новото знание чрез определено видео или с дигиталната раница, дискутира в клас и стига до разбиране и формиране на умения. Все повече методи от т.нар. формиращо оценяване трябва да се използват в нашето училище", каза още той.
Моля, подкрепете ни.