МОН предла промени в учебните програми
Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на кръгла маса на тема "Образованието – ключ към историческата памет, родолюбието и просветеното общество", организирана от МОН под патронажа на президента Румен Радев. Министър Пенов отчете, че като цяло сериозни възражения срещу учебните програми няма. Дори по редица предмети, в т.ч. история и цивилизации, не се предлагат никакви промени: "Най честите искания по всички предмети са за увеличаване на броя на часовете и/или атаки защо не се учи всичко или не се учи подробно."
Изследванията показват, че у нас делът на часовете с изучаване на роден език и литература и на обществени науки сумарно е по висок от други страни в евросъюза, каза още министърът и добави: "За историята основното предизвикателство, по мое мнение, да се прекрати използването на учебното съдържание за политически, а не за образователните цели". В сферата на политическия и обществения дебат не се повдига темата за издигането на образованието в стратегически национален приоритет, във водеща национална цел, от която зависи реализирането на всички останали цели, подчерта президентът Румен Радев. Той акцентира върху учебните програми и учебници по ключовите предмети като български език и литература, история и география, както и върху това да се подложи на обсъждане дали има типизирано съдържание".
"Затова и този въпрос ще стои - какво ще правим с нашите учебници и програми по тези, пак казвам, важни дисциплини. Ще бъдат ли те бизнес за някой, средство за прокарване на определено влияние на други или държавата трябва да се ангажира най-отговорно с тези процеси на разработване и отпечатване на тези учебници". Във форума, който продължава и в момента, участват още вицепрезидентът Илияна Йотова, историци и университетски преподаватели, учители, представители на синдикалните и работодателските организации.
Модератор на кръглата маса е професор Иван Илчев. Той коментира: "Учебните програми за разлика от отминали десетилетия, няма да са единствения източник на знания за децата, а само един от каналите за информация. И принудата да ги ползват не е начин да вдъхнем любов, а начин да им вдъхнем подозрение".
Моля, подкрепете ни.