4|
4409
|08.04.2015
НОВИНИ
Московски иска 210 млн. лв. за БДЖ
План за оздравяване и развитие и стратегия за железниците представя пред парламентарната комисия по транспорт министър Ивайло Московски. Той ще поиска от Народното събрание да гласува документа и да гарантира субсидия от минимум 210 милиона за следващите 7 години.
„Те и към днешна дата се дават под формата на субсидии. Но когато се гарантират от парламента, можем да гарантираме пред кредиторите изплащане на дълговете си и ще можем да купим нов подвижен състав", обясни Московски предаде БНТ. В оптимистичния вариант на министъра обаче средствата били повече - до 400 милиона за седемгодишен период. С тези средства трябва да бъдат купени и нови влакове.
Вчера Ивайло Московски съобщи, че планът предвижда съкращения на по 600 служители от двете предприятия - „Пътнически превози" и „Товарни превози". „Тази година не се предвиждат съкращения. Програмата започва от 2016 година", уточни той.
Ако модернизацията на жп линиите по трасето от София за Бургас и за Свиленград продължи успешно и ако планът за развитие бъде приет, след 4-5 години България щяла да се сдобие най-после с две нормални линии.
„По направлението София - Бургас и по направлението София - Свиленград, хората могат да видят реално променена железница до 4-5 години. Ако през това време успеем да закупим нов подвижен състав, хората ще се движат в съвсем нормална европейска железница", обеща Московски.
Според него в момента няма интерес към приватизацията на БДЖ „Товарни превози", която бе започната в предишния мандат на ГЕРБ и спряна от правителството на Орешарски.
Вчера Ивайло Московски съобщи, че планът предвижда съкращения на по 600 служители от двете предприятия - „Пътнически превози" и „Товарни превози". „Тази година не се предвиждат съкращения. Програмата започва от 2016 година", уточни той.
Ако модернизацията на жп линиите по трасето от София за Бургас и за Свиленград продължи успешно и ако планът за развитие бъде приет, след 4-5 години България щяла да се сдобие най-после с две нормални линии.
„По направлението София - Бургас и по направлението София - Свиленград, хората могат да видят реално променена железница до 4-5 години. Ако през това време успеем да закупим нов подвижен състав, хората ще се движат в съвсем нормална европейска железница", обеща Московски.
Според него в момента няма интерес към приватизацията на БДЖ „Товарни превози", която бе започната в предишния мандат на ГЕРБ и спряна от правителството на Орешарски.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads