3|
4481
|08.06.2015
НОВИНИ
Няма време, министерства харчат ударно за реклама
Изтичането на сключваните договори за популяризиране на старите оперативни програми за периода 2007-2013 г. е довело до ударно харчене на крупни суми в последния момент. Заради закъснението в изпълнението на дейностите стотици хиляди левове в момента отиват за неефективни и скандални кампании.
Активизирането на институциите в последните седмици пролича покрай серия спорни медийни кампании. Така в края на май на фестивала "Зелени дни" избухна скандал за раздавани брошури, рекламиращи страната ни като дестинация за ловен туризъм с отстрел на несрещаните у нас мечка гризли, американски елен и сьомга. Оказа се, че брошурите са печатани по стар проект, но не се разбра кой и защо повторно ги разпространява.
Миналата седмица шумна кампания в медиите поде и социалното министерство за популяризиране на конкурса за любителско видео "Посоката избираш ти", пише в. "Сега". От младежите се иска да подготвят 90-секундни клипове на тема как да привлечем към заетост млади хора, които не учат и не работят. Наградният фонд на конкурса е 6500 лв., но за популяризирането му министерството е на път да пръсне много повече.
Само за създаването и поддържането на приложение за конкурса във Facebook, както и изготвянето на бюджет за реклама във Facebook и Google ad Words е сключен договор за 19 810 лв. без ДДС. Отделно от това министерството започна да публикува ударно материали в печатни медии, за да популяризира конкурса. От социалното министерство отказаха да отговорят колко пари ще се платят за тази популяризация на конкурса и коя фирма е сключила договор за това.
Седмица по-рано из медиите се появиха рекламни карета за друг конкурс - "Направи selfie с европроект". От администрацията на Министерски съвет, която координира инициативата, увериха, че за популяризирането му не са дадени никакви пари, а информациите са публикувани безвъзмездно на сайтовете на оперативните програми. Оказа се, че това не е така и инициативата се ползва за фактуриране на разходи по вече сключен и изтичащ договор.
Миналата седмица шумна кампания в медиите поде и социалното министерство за популяризиране на конкурса за любителско видео "Посоката избираш ти", пише в. "Сега". От младежите се иска да подготвят 90-секундни клипове на тема как да привлечем към заетост млади хора, които не учат и не работят. Наградният фонд на конкурса е 6500 лв., но за популяризирането му министерството е на път да пръсне много повече.
Само за създаването и поддържането на приложение за конкурса във Facebook, както и изготвянето на бюджет за реклама във Facebook и Google ad Words е сключен договор за 19 810 лв. без ДДС. Отделно от това министерството започна да публикува ударно материали в печатни медии, за да популяризира конкурса. От социалното министерство отказаха да отговорят колко пари ще се платят за тази популяризация на конкурса и коя фирма е сключила договор за това.
Седмица по-рано из медиите се появиха рекламни карета за друг конкурс - "Направи selfie с европроект". От администрацията на Министерски съвет, която координира инициативата, увериха, че за популяризирането му не са дадени никакви пари, а информациите са публикувани безвъзмездно на сайтовете на оперативните програми. Оказа се, че това не е така и инициативата се ползва за фактуриране на разходи по вече сключен и изтичащ договор.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads