Реклама / Ads

 

15| 4073 |28.04.2021 НОВИНИ

Нов шамар: Съветът на Европа за медийната свобода у нас или нейната липса

.
112-то място по медийна свобода, дадено ни от “Репортери без граници”, изглежда като подарък. Причината е много проста - притеснителните констатации по отношение независимостта на журналистиката и репресиите на политици и олигарси валят. Поредната отново е в разрез с думите на премиера в оставка, че в България свободата на словото е “най-свободна”. Кога вярваме на “европейските партньори”?

Завладяването на медиите и конфликтите на интереси остават основна тревога в България посочват в годишния си доклад от Съвета на Европа за медийната свобода. Отново се споменава името на Делян Пеевски, като въпреки продажбата на някои негови медии, влиянието му върху пазара остава проблем за медийния плурализъм у нас. Сиреч - картината, която се рисува е едностранчива. 

 

Докладът е в обем на 74 страници, в които България е спомената няколко пъти. В него не пише нищо ново, нищо, което вече не знаем. Новина ще е може би за Борисов и приближения му кръг, които току виж го определят като “лично мнение” на някого. 

 

Шамарът обаче си е шамар. И той не е първият. Вероятно няма и да е последният. ФрогНюз припомня, че същите становища присъстват в няколко доклада - последният е на "Фрийдъм хаус", а преди дни излезе и класацията на "Репортери без граници". Становища на Държавния департамент на САЩ, доклад на Европейската комисия, резолюция на Европейския парламент констатират същото.

 

"Държавната хватка върху медиите е средства да се подкопае независимата журналистика и медийния плурализъм в редица страни. В тези държави правителствата използват икономически, регулаторни и законодателни средства, за да дискриминират независимите медии и да отслабят пазарната им позиция”, посочват още в доклада си. 

В Европа независимостта на обществените медии е подкопана от назначенията на политически обвързани ръководства. В България и в Румъния това важи в 97 на сто от случаите, в Турция - 92 на сто, в Кипър, Италия, Малта и Полша - за 83 на сто от ръководните назначения в държавните медии.

 

Това обяснява недоволството срещу обществената телевизия. БНТ се превърна в мишена на протестиращите през изминалото лято, които няколко пъти блокираха сградата заради липсата на плурализъм в гледните точки и обвързаности на управата с властта. Искана бе оставката и на генералния директор Емил Кошлуков.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. 19| 3468 |21.04.2021 Адвокат: Или Хамид е неосведомен, или лъже. В Европа има гласуване по пощата от години . 3| 2322 |21.04.2021 „Янсен“ възобновява доставките за Европа след регулаторната проверка . 37| 14182 |18.04.2021 Татяна Дончева: Потресаващо! Борисов иска пари от Европа без да може членоразделно да обясни основите на Плана . 2| 2503 |13.04.2021 ”Джонсън и Джонсън” отлага доставката на ваксини за Европа

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads

БЛОГОВЕ