Операторът на летището в Мюнхен е новият концесионер на летище София
Операторът управлява второто най-натоварено летище в Германия - това в Мюнхен. Желязков подчерта, че всичките кандидатури за концесиите са били на изключително високо ниво.
На второ място е останала офертата на Aeroports de Paris Group заедно с турската "ТАВ Хаварлиманларъ Холдинг" с 80.3 точки, на трето е предложението на Fraport с 80.19 точки, на четвърто - Консорциум "Витоша", в който влизат "Манчестър Еърпорт Груп" и китайската BCEGI, а на пето - офертата на "ССБ София Еърпорт ДжейВи", в което участва "ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ", както и операторът на летището в Копенхаген.
Трима от участниците са получили максимален брой точки - 100, за техническо предложение - "СофКънект", Fraport и Консорциум "Витоша". Офертите на кандидатите за концесията са били разглеждани в продължение на 90 дни.
Концесионерът ще получи Летище София за срок от 35 години. Очаква се от това държавата да спечели над 2 милиарда лева. Компанията трябва да построи нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика. От бъдещия стопанин се иска и да разшири Терминал 2, както и да направи проучване и при необходимост да построи втора писта.
По думите на транспортния министър договорът може да бъде сключен след 15 дни, ако няма обжалване. То можеда се направи в 10-дневен срок пред Комисията за защита на конкуренцията и пред Върховния административен съд.
Моля, подкрепете ни.